استاندار یزد:

فاجعه مِنا بی‌کفایتی و عدم مدیریت آل‌سعود را به جهان ثابت کرد

استاندار یزد با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تکرار کشتار حجاج باید انجام شود، گفت: تمام ابعاد و زوایای فاجعه منا باید بررسی شود و آل‌سعود هم مسئولیت آن را بپذیرد.
کد خبر: ۸۵۷۹۳۱۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سید محمد میرمحمدی با عرض تسلیت به خانواده جانباختگان فاجعه منا، اظهار داشت: تصاویر منتشر شده از فاجعه منا برای دنیا ثابت کرد که این حادثه تأسف‌بار به دلیل بی‌کفایتی و عدم مدیریت صحیح مسئولان  سعودی اتفاق افتاده است.

استاندار یزد با اشاره به اندوهی که این حادثه عظیم در دل تمام مسلمانان جهان ایجاد کرده، گفت: بررسی ابعاد مختلف فاجعه منا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی گفت: عربستان می‌توانست برای به حداقل رساندن تلفات این حادثه غم‌بار، در مناسک حج  و بعد از وقوع حادثه منا، مدیریت بهتری داشته باشد که متأسفانه این اتفاق  نیفتاد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: با عدم مدیریت مناسب مسئولان سعودی و بی‌کفایتی آن‌ها، بسیاری از زائران سرزمین وحی در حریم امن الهی جان خود را از دست دادند.

میرمحمدی با اشاره به ضرورت انجام پیگیری‌های بین‌المللی لازم در مورد فاجعه منا و اینکه دلیل وقوع چنین حادثه دلخراشی آن هم در سرزمینی که باید امن‌ترین سرزمین برای مسلمانان باشد چیست، افزود: سعودی‌ها باید مسئولیت فاجعه منا را بپذیرند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از تکرار این چنین حادثه هایی باید در مناسک حج تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم اعمال شود.

 

ارسال نظرات