بسیج دانش‌آموزی یکی از مولفه‌های قدرت ملی

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بسیج دانش‌آموزی را یکی از مولفه‌ها در افزایش قدرت ملی دانست.
کد خبر: ۸۵۸۷۱۰۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در صبحگاه مشترک هفته پدافند غیر عامل که صبح امروز در دبیرستان البرز برگزار شد، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با مهم شمردن این اقدام گفت: هشتم تا 13 آبان ماه سه رویداد مهم از جمله سالروز صدور فرمان تاریخی مقام معظم کل قوا مبنی بر تشکیل سازمان پدافند غیر عامل و ساماندهی آن، سالروز تشکیل بسیج دانش‌آموزی و قیام دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا می‌باشد که این سه مراسم با هم‌، همگرایی نزدیک دارند. 


وی ادامه داد: ما امروز شاهد هر شرارت، استکبار و گروهک‌های تروریستی هستیم که از سوی آمریکا پشتیبانی می‌شود همه کشتارها و جنگ بین مسلمانان و گروهک‌های تکفیری و داعش منشاء آمریکایی دارند آمریکا مظهر توسعه تروریسم است و پشتیبان اصلی آن به شمار می‌رود و بیشترین سود را از اقدامات آن می‌برد مبارزه و حرکت نموداری آنها نشانی از مخالفت با تروریست ندارد. 

وی اظهار داشت: این ایام باید به ما کمک کند تا دشمن ستیزی با آمریکا از یاد ما نرود هر چند با توافق برجام روبرو هستیم اما این نشانگر قدرت و ابهت ملی ایران است که اقتدار ملی را نتیجه می‌دهد. برجام توافق موقت و منطقه‌ای برای حل مسائل هسته‌ای است اما کماکان مشکلات ما با آمریکا سرجای خود باقی می‌ماند آمریکایی‌ها به دنبال پیاده سازی ارزشهای ضد خدایی و اندیشه‌های لیبراستی هستند. 

وی بیان کرد: اهداف استراتژیک اسلام ناب با اهداف آمریکایی‌ها در تضاد است و تا زمانی که آمریکایی‌ها بر تفکراتشان مصمم هستند درگیری با آمریکا وجود دارد. 

جلالی در خصوص نقش موثر بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: بسیج دانش‌آموزی لشکری است که پوزه دشمن را به خاک می‌مالد‌. نشان دادن آمادگی دانش‌آموزان بسیجی در سالروز شهادت شهید فهمیده در دبیرستان البرز که شاهد تربیت اسطوره‌هایی همچون شهید چمران بوده است پیام آمادگی کامل دانش‌آموزان در برابر تهدیدات و هر نوع نگاه و تفکر منفی در مقابل کشور را می‌دهد. 

جلالی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و با بیان سه ویژگی پدافند غیر عامل گفت: دشمن شناسی و تهدید شناسی در هر حوزه و هر زمانی ویژگی پدافند غیر عامل است دانش‌آموزان مسئولین آینده کشور هستند و باید منطق دشمن شناسی و برائت از کفار را بشناسند و در مقابل تغییر شکل تهدیدات نگاهشان به رهبری باشد. بررسی اثر تهدید در کشور و حذف و کاهش این تهدیدات با اقدامات پدافند غیر عامل از دیگر ویژگی‌های این موضوع است. 

وی در پایان با اشاره به اهمیت این مراسم اظهار داشت: قوه قدرت ملی کشور است و منظور از آن همه مولفه‌های قدرت است که بسیج دانش‌آموزی یکی از این مولفه‌هاست. در این مراسم نمادین تلاش شد تا بخشی از آمادگی بسیج دانش‌آموزی را در برابر تهدید دشمن نشان دهیم و پیام آمادگی خود را از دفاع از انقلاب اسلامی اعلام کنیم. 

در ادامه مراسم فاضل مدیر کل حوزه ریاستی آموزش و پرورش در مورد میزان آمادگی کشور گفت: آمادگی و اقتداری که امروزه در بین ملت وجود دارد امید و اطمینانی به ملت خودمان و تمام ملتهای مظلوم می‌دهد. 

وی ادامه داد: هر جا نام جوانان ما مطرح می‌شود دشمنان از صحنه خارج شده و فضا را برای قدرت نمایی ما خالی می‌کند هر چند ممکن است شگردهای دشمنان در حوزه سخت افزاری و نرم‌افزاری روز به روز پیچیده تر شود ما با اقتدار ملی سدی بر سر راه پیچیدگی‌ها می‌شویم و امیدواریم خداوند این توفیق را نصیب ما کند تا میراثی را که از شهدا به ارث برده‌ایم را به دست صاحب آن بسپاریم و جزو سربازان امام زمان باشیم.

گفتنی است ؛ در حاشیه این مراسم از نرم افزار اندرویدی شهید فهمیده رونمایی شد‌. 
ارسال نظرات