کشف اشیاء تاریخی توسط ماموران نیروی انتظامی بخش جعفرآباد مغان

ماموران نیروی انتظامی بخش جعفرآباد مغان از توابع شهرستان بیله سوار سارقان 45 قطعه شی تاریخی را دستگیر کردند.
کد خبر: ۸۵۹۰۴۴۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، فرنام حامد، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیله سوار مغان با اعلام این خبر گفت: ماموران نیروی انتظامی بخش جعفر آباد از توابع شهرستان بیله سوار روز چهارشنبه با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان به دنبال گزارش دریافتی موفق به کشف اشیای تاریخی و دستگیری سارقان شدند.

وی با بیان اینکه 45 قلم اشیای کشف شده متعلق به ادوار مختلف تاریخی است افزود: این اشیای مکشوفه شامل سنگ های دوکی شکل تزئینی دارای ارزش موزه ای، سه تکه النگوی شیشه ای و چهار عدد مهره سنگی دوکی شکل استفاده شده در ادوار مختلف با کاربرد تزئینی ، تیغه مسی با ارزش تاریخی و یک حلقه مفرغی با کاربرد تزئینی و ارزش موزه ای است.

وی اظهار کرد: یک عدد سکه مفرغی و یک عدد انگشتر به جنس برنج مربوط به دوره اسلامی، ظروف خالی مربوط به دوره اشکانی و 35 عدد مهره کوچک تزئینی با جنس های مختلف مربوط به ادوار مختلف تاریخی از دوران پیش از تاریخ تا دوره تاریخی و دوره اسلامی از دیگر اشیای کشف شده با ارزش تاریخی و فرهنگی است.

حامد گفت: همچنین در بین این اشیای تاریخی 12 قطعه سنگ معمولی، یک قطعه سنگ حلزونی شکل ، دو قطعه سنگ به شکل تخم مرغی و چهار عدد سنگ کوچک معمولی فاقد ارزش تاریخی نیز یافت شده است.

ارسال نظرات