مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد:

خاطرات رزمندگان استان یزد گردآوری می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از اجرای طرح السابقون در استان یزد و گردآوری خاطرات تمام رزمندگان استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۱۹۷۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد: محمد رجبی صبح دیروز در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با بیان اینکه دوران دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران بود، اظهار داشت: دشمنان با شبهات و ابهامات به دنبال کم‌رنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه دفاع مقدس هستند.

وی افزود: برای اینکه آثار و ارزش‌ها و تجربیات 8 سال دفاع مقدس از بین نرود و تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب در این باره دارند، ضرورت دارد آثار دفاع مقدس در استان جمع‌آوری و به نسل آینده منتقل شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری آثار رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدای استان در قالب طرح السابقون گفت: به حمدالله همه مسئولان پای کار آمده‌اند و قرار است ظرف 4سال این طرح در تمام شهرستان‌های استان اجرا شود.

رجبی افزود: در این طرح با همه رزمندگان و آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا مصاحبه انجام و آثار و مستندات به صورت کتاب و فیلم جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه طرح السابقون از طرح‌های جامع، سنگین و تاثیر‌گذار در این زمینه است، گفت: برای اجرای این طرح ظرف مدت 4سال هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد تومان در استان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: قرار است با رایزنی با شرکت‌ها، مدیران و بانک‌ها همانطور که در دوران 8 سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی و مشارکت کردند در تامین هزینه و انجام این طرح هم مشارکت کنند.

وی از کسانی که توان مالی دارند دعوت کرد برای انجام طرح السابقون در استان یزد با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد خاطرنشان کرد: از آنجا که سپاه پاسداران نقش مهمی در اعزام نیروها داشته است و بسیاری از اطلاعات شهدا و خانواده‌های شهدا را دارند این طرح با محوریت سپاه ناحیه هر شهرستان و جهاد کشاورزی که در دوران دفاع مقدس با عنوان جهاد سازندگی نقش داشتند اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: حدود 120 نفر از جوانان و کسانی که علاقه‌مند هستند در این دوره ثبت نام کرده‌اند و تاکنون 2 دوره آموزش مصاحبه‌گران برگزار شده و برای هر شهرستان یک مسئول که خودش از جنس دوران دفاع مقدس است انتخاب شده تا با برگزاری جلسات همفکری و شورای سیاست‌گذاری هر شهرستان طرح السابقون را انجام دهند.

 

ارسال نظرات