معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

در کارگاه‌های آموزش مشاوران دو موضوع خانواده و خشونت آموزش داده می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزش مشاوران خانواده از آموزش دو محور خانواده و خشونت در این کارگاه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۵۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمد باقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد گفت: مراکز مشاوره در سرتاسر کشور برای آموزش و فرهنگ سازی قبل، حین و بعد از ازدواج تشکیل شده و نقش مهمی در تحکیم خانواده و جلوگیری از طلاق دارد.

وی در این شورا که با حضور شهیندخت مولاوردی معاون ریس جمهور، استاندار و جمعی از مدیران استان یزد تشکیل شد افزود: طبق بند 15 اصل 156 قانون، وظیفه پیشگیری از وقوع جرم به عهده قوه قضاییه است و لذا این قوه با همکاری دستگاه‌های دیگر این وظیفه را انجام می‌دهند که یکی از این موارد تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور است.

الفت تصریح کرد: در همین راستا و جهت تشکیل مراکز مشاوره در سرتاسر کشور کارگاه‌هایی برگزار شده که آخرین کارگاه از روز گذشته در استان یزد با حضور 31 نفر از کارشناسان منتخب از سرتاسر کشور در حال برگزاری می‌باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: این افراد مورد آموزش قرار گرفته و بعد از مراجعه به استان خود برای برگزاری کلاس های آموزشی اقدام خواهند کرد ضمن اینکه برای مراکز مشاوره جزواتی تهیه شده و به عنوان سند اجرایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این مراکز مشاوره قرار نیست هر کس هر حرفی خواست بگوید یا بر اساس سلیقه خود تصمیم بگیرد خاطرنشان کرد: برای حل اختلاف الگوی رفتاری تهیه شده و بعد از برپایی مراکز مشاوره توجیه خواهد شد که تمام فعالیت‌ها در مراکز مشاوره بر اساس این الگو خواهد بود.

معاون قوه قضاییه با عنوان این مطلب که این کارگاه‌ها دو موضوع خانواده و خشونت را با حضور اساتید کشوری تدریس می‌کنند گفت: در اختتامیه این کارگاه نیز تمام گزارش ها به ریاست محترم قوه قضاییه جهت صدور دستورات لازم که از عمده ترین آن ها تشکیل دادگاه خانواده است ارسال خواهد شد تا در صورت صلاحدید ریاست قوه دستور تشکیل دادگاه خانواده صادر شود و مراکز مشاوره فعالیت خود را به صورت مشترک با این دادگاه آغاز کنند.

ارسال نظرات