خبرهای داغ:
مهدی محمدی در حاشیه پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد

راهپیمایی اربعین سرچشمه اصلاحات نوین در حیات بشری

تفکر شیعه صرفا یک اعتقاد نیست بلکه شیوه زندگی کردن است به این معنی که شیعه بودن یعنی نوع خاص از زندگی کردن و این نوع از سبک زنگی شیعه را به یک عقیده منحصر به فرد تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۶۰۰۴۲۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در حاشیه پیاده روی نجف تا کربلا؛ در رابطه با پیام حماسه پیاده روی اربعین گفت: تفکر شیعه صرفا یک اعتقاد نیست بلکه شیوه زندگی کردن است به این معنی که شیعه بودن یعنی نوع خاص  از زندگی کردن و این نوع از سبک زنگی شیعه را به یک عقیده منحصر به فرد تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نماد شیوه به خصوص زندگی کردن در بین شیعیان است است؛ گفت: شیعیان مردمانی هستند که با عقیده شان زندگی می کنند و این در دنیا بی نظیر،بی نمونه  و فاقد هرگونه تجربه مشابه است است که این شیوه زنگی کردن برای همه مردم دنیا جذابیت دارد  و اگر از هر اقلیتی  وقومیت و ملیتی فقط یک بار در این راهپیمایی شرکت کند، این نوع سبک زندگی را رهاد نخواهد کرد.

این کارشناس مسائل خارجی گفت:دنیایی که تشنه شنیدن چنین پیام هایی است و دچار فقر ایمان و اعتقاد است راهپیمایی اربعین سرچشمه اصلاحات نوین در حیات بشری خواهد بود.

محمدی در رابطه با پیشروی های اخیر نیروهای مقاومت در منطقه به خصوص سوریه گفت:آخرین وضعیت میدانی در سوریه به شکلی است که داعش از لحاظ جغراقیایی و مالی تحت فشار قرار دارد که موجب بحران انسانی شده است. به ویژه آزادسازی فرودگاه کوریوس باعث شده است که داعش نتواند  نفت صادر کند و در این زمینه دچار اختلال شده  و عملا کمر این گروه را شکسته است.

وی با بیان اینکه حامیان داعش دیگر به صراحت و با جسارت قادر به حمایت از گروه داعش نیستند،افزود:این ها اگر بخواهند حمایت هم  کنند باید هزینه هایی هنگفتی بپردازند وفکر نمی کنم عربستان، قطر و ترکیه در بلند مدت آمادگی پرداخت این هزینه ها را داشته باشند.

محمدی تصریح کرد:معادله در اوضاع میدانی سوریه در حال تصحیح است اما از لحاظ سیاسی آمریکایی ها به دنبال آن هستند که آن چیزی که نتوانستند در میدان بدست بیاورند در حوزه مذاکرات سیاسی کسب کنند و قطعا موفق نخواهند شد چراکه جریانی که در میدان مبارزه امتیاز نداده پایه میزه مذاکره هم امتیاز نخواهد داد.

 وی در پایان گفت:سوریه به عنوان عمق استراتژیک ایران بخشی از گزینه های دقابل معامله ما نیست وامکان بازسازی تجربه مذاکره هسته ای قطعا در مذاکرات منطقه ای وجود ندارد و در آینده نزدیک به لحاظ سیاسی هم معادله به سمت جریان مقاومت بر خواهد گشت.



ارسال نظرات
پر بیننده ها