خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج اساتید مطرح کرد

پایه نفوذ یعنی بازرسی دو هفته‌ای از دانشگاه شهید بهشتی

ایران آماده برای تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی است و این تنها راه پایان یافتن خصومت آمریکاست؛ امروز ما قدرت فرا منطقه‌ای هستیم.
کد خبر: ۸۶۰۰۶۵۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، سهراب صلاحی امروز در کارگاه آموزشی صالحین بسیج اساتید خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد، مهمترین وظیفه بسیج را در حال حاضر جلوگیری از نفوذ و گفتمان سازی در جهت تولید ادبیات، کادر سازی برای تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین المللی دانست و گفت: امروز بحث نفوذ نسبت به گذشته برجسته تر است.


وی افزود: آمریکا برای مهار کردن ایران و انقلاب اسلامی برنامه‌های مدونی را در خارج از مرزها تدارک دید؛ اما به بن بست خورد.


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: تاریخ آمریکا کلکسیونی از ناکامی‌های آنها است که این نشان می‌دهد انقلاب اسلامی ما به عنوان موفق‌ترین انقلاب جهانی شناخته شده است.


صلاحی به اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی و همچنین اشغال سوریه توسط داعش اشاره داشت و گفت: این دو پروژه مهم آمریکایی بود که هدف آن زدن جمهوری اسلامی بود که به بن بست رسیدند.
 

وی با بیان اینکه گروهی در داخل کشور با آنان هم نوایی می‌کنند و حاضرند به هر وسیله‌ای حتی راه‌اندازی فتنه‌ای دیگر، پای آمریکا را به کشور باز کنند، بیان داشت: این افراد به همین دلیل صدور انقلاب را امری توهمی می‌دانند و همچنین علیه سوریه سخنرانی می‌کنند. عربستان به این افراد برای گفتگوهای تلفنی اجازه نمی‌دهد؛ اما آنان می‌گویند ما باید با عربستان در خصوص داعش صحبت کنیم؛ در صورتی که آل سعود از داعش حمایت می‌کند؛ اما آنان می‌گویند باید با کشور عربستان در خصوص داعش که یک خطر منطقه‌ای است، گفتگو داشته باشیم!


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: امروز بحث اساسی، نفوذ فرهنگی و سیاسی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، ما باید مردم را در این زمینه که مشکلات ما با آمریکا حل نمی‌شود؛ توجیه کنیم.


وی با اشاره به پیشینه تاریخی آمریکا در ایران گفت: آمریکایی‌ها اعلام کردند که سیاست ما در دنیا انزوا گرایی است و ما در مداخلات قدرت‌های اروپایی برای دستیابی به مستعمرات بیشتر دخالت نمی‌کنیم، در صورتی که آنان مستعمرات خود را در طول زمان گسترش داده‌اند.

 

این استاد دانشگاه افزود: در طول تاریخ شما یک روز نمی‌توانید بیابید که آنان دنبال توسعه عرضی و مستعمراتی خود نباشند.

 

انگلیس در یک روز 50 هزار نفر را قتل عام کرد

 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به جنگ جهانی اول و دوم اشاره کرد و گفت: در این جنگ‌ها که قدرت‌های جهانی در حال درگیری با یکدیگر بودند، آمریکا در اواسط جنگ جهانی دوم به میدان آمد و توانست مقدرات کشورها را رقم بزند.

 

صلاحی در خصوص جنایات انگلیس و آلمان در این دو جنگ گفت: انگلیس در یک روز ۵۰ هزار نفر را قتل عام کرد؛ اما در حال حاضر فقط از جنایت‌های هیلتر گفته می‌شود. در دو دادگاه توکیو و نورمبرگ تنها آلمانی‌ها محاکمه شدند و نیروهای انگلیسی و آمریکایی دادگاهی نشدند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ آمریکا را یک بار دیگر مرور کنیم می‌بینیم که آمریکایی‌ها دستگاه‌هایشان در ایران کار کرده و ذهن و فکر برخی مسئولین را تسخیر کرده است. امروز شاهد هستیم که به عضو هیات دولتی می‌تازند که چرا از روسیه تعریف می‌کنی؟

 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با یادآوری ۲۵ سال استعمارگری آمریکا بر ایران گفت: انجام اصلاحات عرضی در ایران بر خلاف میل شاه و با تهدید مکرر آمریکایی‌ها صورت گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه غرب اعتراف کرده انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین انقلاب تاریخ دنیا است؛ کودتا، تجزیه کشور، جنگ هشت ساله و سیاست‌های دوگانه را از جمله جنایت‌های آمریکا علیه ایران دانست و گفت: آمریکا لحظه‌ای از تلاش برای سرنگونی ایران حتی در بحث هسته‌ای دریغ نکرده است.

 

صلاحی با تاکید بر این موضوع که ما به دنبال حفظ استقلال خود و کمک به ملت‌های دیگر برای حاکمیت بر کشور خودشان هستیم، گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که فرهنگ خود را به عنوان یک فرهنگ برتر در سراسر جهان حاکم کنند. این سخن رئیس جمهور سابق آنها بوش می‌باشد و هر کس که با این امر مخالفت کند، سرکوب خواهند کرد.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: یکی از روش‌های آمریکایی، استثمارگرایی است. آنان بعد از ۱۱ سپتامبر می‌گویند ما یک فرهنگ بزرگ هستیم که دشمن این طرح ما مسلمانان هستند، چون می‌توانند در مقابل این تمدن با قدرت و مشورت با ایران بایستند.

 

صلاحی افزود: آنان می‌گویند برای جلوگیری از نفوذ و وحدت مسلمانان باید بین آنها گسل‌هایی فعال شود. بعد از ۱۱ سپتامبر بوش سه بار اعلام کرد که جنگ صلیبی شروع شده که این سخن با واکنش کشورهای اروپایی مواجه شد؛ که مجبور شد بگوید جنگ جهانی علیه تروریست شروع شده که منظورش از تروریست مسلمانان و منطقه خاورمیانه بود.

 

وی ادامه داد: آنان برای اجرایی شدن این عملیات پوشه حقوقی با عنوان دفاع مشروع پیشگیرانه را مطرح کردند، که بدین منظور آمریکا در هر کشور گروه و سازمانی تفکر غیر آمریکایی را احساس کند، حق دارد با قدرت نظامی برخورد کند.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه جنگ آمریکا با عراق به این دلیل بود، خاطرنشان کرد: عراق دو جنگ به تحریک آمریکا انجام داد، آمریکایی‌ها به وسیله جاسوسان خود توانستند از تمام نقاط عراق اطلاعاتی به دست آورند و امروز نیز آنان قصد دارند با ما هم همین کار را انجام دهند. امروز می‌بینیم که جاسوسان آنان در قالب تیم بازرسی انرژی دو هفته مشغول بازرسی از دانشگاه شهید بهشتی هستند، نفوذ پایه‌اش اینجاست.

 

وی بیان داشت: آمریکا از جنگ در عراق می‌خواست که ۷۰ درصد از نفت جهانی را داشته باشد و بعد به وسیله این بتواند ایران را مهار کند و دیگر کشورها را وابسته به خود سازد.

 

صلاحی با بیان اینکه آمریکا زمان حمله به عراق اعلام کرد که قصد دارد یک صد سال در این کشور بماند، گفت: در همین زمان دولت وقت نامه تسلیم به بوش نوشت و تعهد کرد به آنان در زمینه خلع سلاح حزب الله، روی کار آمدن حکومتی در عراق مطابق میل آمریکا و به رسمیت شناختن اسرائیل کمک کند. حزب الله در منطقه بازو است، چه کسی بازوی خودش را قطع می‌کند؟ متاسفانه دولت ما این کار را کرد.

 

وی در خصوص جنایات آمریکا در عراق گفت: آمریکا سه میلیون نفر را کشت، ۸۰۰ زن را بی سرپرست کرد و ۴۰۶ زن را در زندان ابوغریب برد.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بیان داشت: ما این نامه را افشا نکردیم؛ اما انگلیس این نامه را در سال ۲۰۰۶ افشا کرد. در خواست دولت وقت از آمریکا در قبال این نامه این بود که ما را از محور شرارت خارج کند و با رئیس جمهور آمریکا مذاکره کنیم؛ این نامه ذلت آمیز بعد از کمک ایران به آمریکا در افغانستان بود.

 

وی ادامه داد: آمریکا با سفیر سوئیس برخورد کرد که چرا نامه را تحویل گرفته‌ای؟ ما به عراق آمدیم تا ایران را تنبیه کنیم.

 

این استاد دانشگاه بیان داشت: در این هنگام رهبر انقلاب به میدان آمدند و پرونده عراق را از دولت گرفته و با ورود خود و فرزندانش به میدان جهنمی برای آمریکا ایجاد کردند که در نهایت آنها شکست خوردند. آمریکا از سردار سلیمانی شش ماه فرصت خواستند تا عراق را تخلیه کند.

 

صلاحی با تاکید دوباره بر اینکه آمریکا دست از نابودی ما برنداشته، گفت: آنان در سوریه از بشار اسد خواستند در مقابل امتیازاتی دست از ایران بردارد؛ اما بشار اسد در پاسخ به آنان گفت من به شما اعتماد ندارم، ولی به ایران اعتماد دارم.

 

وی با انتقاد از کسانی که علیه سوریه سخن می‌گویند، گفت: آیا باید علیه کشور سوریه که چنین سخنی را رئیس جمهورش می‌گوید، سخن گفت؟ اگر آنان سوریه را از ما جدا کنند آن گاه زدن ایران برایشان راحت‌تر است، اینها در سوریه قصد زدن ما را دارند.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به رفتار آمریکا در طی دو سال اخیر اشاره داشت و گفت: دولت در این دو سال یک درشتی در مقابل آمریکا نکرده و به همین خاطر هزینه برای خود درست می‌کند؛ اما وندی شرمن دی ان ای ایرانی را خراب دانسته و نماینده روحانی به سازمان ملل را راه ندادند.

 

صلاحی در ادامه گفت: هاشمی و روحانی به ارتباط با آل سعود اعتقاد دارند و حال ببینید آنان در منا چه کار کردند. هاشمی خواست تلفنی با آل سعود صحبت کند؛ اما جوابش را ندادند.

 

وی گفت: در برجام که ایران محدودیت ۱۵ ساله را پذیرفته و گفته بعد از این ۱۵ سال برای توانمند سازی هسته‌ای تلاش خواهد کرد، آمریکایی‌ها می‌گویند ما در این ۱۵ سال کاری می‌کنیم تا ایرانی نباشد که به دنبال توانمندی هسته‌ای باشد. پس آمریکا دنبال صلح نیست، آمریکا اگر صلح بخواهد برای جنگ بیشتر است.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: ۷۰درصد فروش تسلیحات مربوط به آمریکاست، اگر صلحی در منطقه ایجاد شود، کسی این سلاح‌ها را نمی‌خرد.

 

صلاحی در ادامه بیان داشت: آنان به دنبال خام کردن افرادی است که از انقلاب خسته و یا ثروت زیادی دارند؛ که برای حفظ آن می‌خواهند با آمریکا ارتباط داشته باشند.

 

وظیفه ما این است که از نفوذ جلوگیری کنیم

 

وی تاکید کرد: ایران آماده برای تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی است و این تنها راه پایان یافتن خصومت آمریکاست. امروز ما قدرت فرا منطقه‌ای هستیم و وظیفه ما این است که از نفوذ جلوگیری کنیم و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم. ما باید اقتصادمان را جزء ۱۰ اقتصاد برتر جهانی کنیم و این شدنی است.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: بودجه کل دولت در سال ۹۳حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در همین سال ما ۷۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتیم و ۲۰ میلیارد دلار قاچاق، ۷۰ هزار میلیارد دلار کالا وارد کشور شد؛ متخصصان معتقدند اگر دولت جهادی روی کار بیاید ۹۰درصد تولید این کالاها را می‌توانیم در داخل انجام دهیم.

 

صلاحی بیان داشت: ما باید شفاف سازی اقتصادی برای جلوگیری از فرار مالیاتی و همچنین اصلاح نظام بانکی داشته باشیم. بانک‌ها واسطه دلالی در کشور هستند که شفاف سازی و اصلاح نظام بانکی زمینه‌ای برای تحول اقتصادی و ایجاد تولید در خانواده‌های روستایی و شهری است.

 

وی در پایان گفت: آخرین برگ آمریکا علیه ایران، اقتصاد است و اروپا در پیروی از آمریکا دچار شک و تردید است. تبدیل شدن به قدرت بین المللی زمینه‌ای برای ایجاد تمدن اسلامی را فراهم می‌کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها