تولید واکسن آنفلوآنزای جدید:

تولید واکسن آنفولانزا تا ایجاد کشتار گاه صنعتی در سرعین

ایران قادر به تولید واکسن آنفلوآنزای جدید است و کشتارگاه صنعتی در سرعین ایجاد می شود.
کد خبر: ۸۶۰۸۷۱۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، نشست مشترک اعضای هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با دامپزشکان و کارشناسان دامی استان اردبیل در هتل لاله شهر سرعین برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در حاشیه نشست گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی در این زمینه انگیزه زیادی دارد و دولت نیز از این امر حمایت می کند.
دکتر صادق صالحی با اشاره به وضعیت سلامت دام در شهرستان های مختلف استان گفت : برخی شکایت هایی در این زمینه در پارس آباد داریم ولی با همکاری فرمانداری پارس آباد و افزایش اکیپ های دامپزشکی شرایط را به حالت نرمال خواهیم رساند.
وی آمادگی دامپزشکی استان را در پیشگیری از بیماری های دامی مطلوب ارزیابی کرد و افزود : خوشبختانه در استان هیچ گزارشی درباره بیماری ها ی حاد دامی گزارش نشده است

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان سرعین توسط بخش خصوصی در سال آینده خبر داد.

وی اضافه کرد: شیوع تب برفکی نیز در کشور کنترل شده و شاهد کاهش چشمگیر ان در مناطق مختلف کشور دراستان هستیم.

در صورت حمایت ایران از واردات واکسن بی نیاز می شود

عضو هیات علمی و رییس بخش تولید واکسن گامبورو موسسه رازیافزود: این موسسه در صورت حمایت های لازم این توان را دارد که کشور را به واردات انواع واکسن بی نیاز کند.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه 74 نوع واکسن در موسسه رازی تولید می شود، از انبوه سازی تولید واکسن های نیوکاسل کلور و واکسن طیور خبر داد و افزود: واکسن مقاوم به گرما که از خصوصیات آن می توان به نگه داشتن این واکسن تا دمای 28 درجه اشاره کرد امحصول های جدید این موسسه است که بیشتر برا کشاورزان و دامداران کاربرد دارد.
وی گفت : کیفیت فراورده های موسسه رازی از تولید مواد اولیه تا اخرین مرحله به دقت توسط کارشناسان با آزمایشگاهای مدرن و روزانه طی دوره ای امتحان شده و عرضه می شود و این امر باعث شده است این موسسه به عنوان یکی از مهمترین شرکت های تولید واکسن و سرم در جهان مطرح باشد.


تولید واکسن آنفولانزا در ایران

مدیر روابط عمومی موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی در این همایش اظهار کرد: ما به سهولت می‌توانیم در کنترل بیماری آنفلوآنزا از توان مؤسسه رازی در تولید واکسن جدید استفاده کنیم که قطعاً اگر وزارت بهداشت مجوز لازم را از هیئت دولت بگیرد ما ظرف دو سال آینده می‌توانیم در این زمینه ورود پیدا کرده و محصول جدید را راهی بازار کنیم.

مصطفی بابایی با بیان اینکه با پنج دانشگاه کشور قرارداد همکاری متقابل بستیم تا انتقال تکنولوژی و محصول جدید انجام شود، گفت: برای تحقق این امر 15 شرکت دانش‌بنیان تأسیس شده تا پروژه‌های مشترکی با دانشگاه‌هایی همچون تهران، اهواز و مشهد اجرایی و عملیاتی کنیم.

بابایی با یادآوری اینکه برنامه‌ای برای گسترش شعبات در سطح کشوری نداریم، گفت: مگر اینکه مجوز لازم از طریق مسئولان کشوری صادر شود.

مدیر روابط عمومی مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی بیان کرد: ما امسال سه نوع محصول جدید را همزمان در هفته پژوهش رونمایی کردیم که شامل واکسن کلون، نیوکاسل مقاوم به گرما و واکسن گامبورو بوده است که راهی بازار کردیم.

بابایی تصریح کرد: در آینده نزدیک ساخت پنج واکسن جدید نیز در دستور کار این مؤسسه قرار گرفته تا به نیازهای بازار پاسخگو باشیم.

وی با یادآوری اینکه هیچ کمبودی در تولید واکسن تب برفکی وجود ندارد، گفت: ما با هدف ایمن‌زایی این بیماری واکسن جدید را با استانداردهای مناسب‌تر و ارتقای کیفی آن وارد بازار می‌کنیم تا نسبت به کنترل این بیماری اقدام جدی انجام شود.

ارسال نظرات