ضرورت تدوین برنامه اصولی برای رفع موانع اقتصادی پسابرجام

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تکالیفی که در اجرای برجام از طرف مجلس بر عهده دولت نهاده شده، باید پولهای بلوکه‌شده به سمت اقتصاد و بخش خصوصی هدایت شود.
کد خبر: ۸۶۲۷۱۵۵
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص تأثیر آزاد شدن منابع بلوکه شده بر اقتصاد ایران اظهار داشت: هیچ شکی وجود ندارد که دارایی های آزاد شده تأثیر بسزایی بر توسعه و رونق اقتصادی دارد اما در این میان نحوه مدیریت این دارایی ها بسیار مهم است.


وی افزود: صرف تحویل گرفتن و آزاد شدن دارایی ها نمی توان انتظار رشد و توسعه اقتصادی را داشت در همین راستا باید براساس برنامه های کلان برای استفاده بهینه از این منابع برنامه ریزی کرد.

نکو در ادامه تصریح کرد:  با توجه به تکالیفی که در اجرای برجام از طرف مجلس بر عهده دولت نهاده شده ، باید این مبالغ به سمت اقتصاد و بخش خصوصی هدایت شود و اگر دولت بتواند براساس نیاز بخش خصوصی برای خروج از رکود این مبالغ را هدایت کند ما شاهد یک تحول خوب در اقتصاد و تولید خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط اقتصادی سال آتی با توجه به  لغو تحریم ها گفت: تخریب اقتصادی و تولید کشور یکباره نبوده بلکه به صورت تدریجی و به مرور زمان ایجاد شده است بنا بر این باید برای از بین بردن مشکلات بوجود آمده در این خصوص برای سال آتی برنامه ریزی نمود تا بصورت تدریجی بتوانیم در حوزه اقتصاد پیشرفت کنیم.

وی در پایان تأکید کرد:  انتظار داریم تا سال آینده با برنامه ریزی و مدیریت صحیح دارایی های آزاد شده شاهد رونق اقتصادی و حل مشکلات مربوط به آن باشیم.
ارسال نظرات