با حضور سردار اباذری و پدر شهید خلیلی:

برگزاری یادواره شهدا "مجاهدان بصیرت، مدافعان حرم" در زنجان

یادواره شهدا با عنوان مجاهدان بصیرت، مدافعان حرم توسط حوزه مقاومت دستغیب (ره) سپاه ناحیه زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۵۶۶۲
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، یادواره شهدا با عنوان مجاهدان بصیرت، مدافعان حرم توسط حوزه مقاومت دستغیب (ره) سپاه ناحیه زنجان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پدر شهید خلیلی (شهید مدافع حرم) در این یادواره با مرور خاطرات فرزند شهید خود، فرازهای از ولایت‌مداری وی در عرصه‌های مختلف را بازگو کرد.

رمضانعلی خلیلی با تشریح اقدامات فرزند شهید خود در دفاع از حریم ولایت در سال 88 افزود: وی با تمام وجود خود در این راه حضور یافت به طوری که در یکی از این حضورها به دلیل جدا افتادن از تیم خود از ناحیه کمر و بازوی چپ مجروح شد.

پدر شهید محمدحسن خلیلی با تاکید بر بصیرت فرزند خود در شناسایی دشمن ادامه داد: وی و همرزمانش با الگو گرفتن از شهدا گام در این راه گذاشته و تا پای جان در این راه ایستادگی کرد.

پدر شهید با اشاره به اینکه فرزندش برای دو ماموریت انتخاب شده بود، که در نهایت با تلاش فراوان برای اعزام به سوریه انتخاب شد، تصریح کرد: در چهارمین اعزام و گویا با علم به شهادت خود بعد از انجام کارهای خود به سوریه اعزام و به شهادت رسید که نحوه شهادتش هم عرباعربا بود به طوری که من از زخم بازویی که در فتنه 88 برداشته بود، او را شناسایی کردم.

در ادامه این مراسم ،جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در این یادواره طی سخنانی با مرور چگونگی و نحوه وقوع انقلاب اسلامی و وقایع بعد از آن از جمله تحمیل جنگ هشت ساله، بر ادامه توطئه‌های دشمن علیه نظام و مردم ایران به روش‌های مختلف از جمله نفوذ برای تاثیرگذاری تاکید کرد.

سردار اباذری انقلاب ایران را یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‌های جهان دانست و افزود: این انقلاب نقطه عطفی برای مردم ایران محسوب می‌شود که در تاریخ می‌درخشد.

وی با تشریح اوضاع خفقان قبل از انقلاب بر اساس تجربه خود تصریح کرد: این خفقان به حدی بود که صحبت کردن در اندرونی خانه‌ها هم در مورد شاه و حکومت ممنوع شده بود.

جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان اینکه میلیاردها دلار از درآمدهای ملت ایران به جیب خاندان فاسد پهلوی می‌رفته است، افزود: این خاندان به هنگام خروج از کشورها این ثروت را خارج کردند.

سردار اباذری با اشاره به تبدیل ایران به قدرت منطقه‌ای و جهانی برخلاف خواست قدرت‌های استکباری افزود: این قدرت برخاسته از رهبری، پیام‌های ارزشی انقلاب ایران و همراهی ملت است.

وی با اذعان به مشکلات و فشارهای وارده بر مردم ایران اضافه کرد: نکته مهم این حوزه مقاومت مردم پای ارزش‌ها است که طی سال‌های بعد از انقلاب روی داده است.

سردار اباذری، آمریکا را منشاء جنگ‌های به راه افتاده در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن دانست و خاطر نشان کرد: هر چند این اقدامات با پول عربستان انجام می‌شود ولی ریشه این فتنه در آمریکا است.

جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به پر و خالی شدن انبارهای تسلیحاتی کشورهای در حال جنگ با نیروهای مقاومت ادامه داد: این اقدامات به مثابه زخمی در دل جهان اسلام است که اقتصاد ورشکسته آمریکا را نجات داده است.

در پایان این مراسم ، از خانواده دو شهید دوران دفاع مقدس رحیم جوادی و محسن مسلمی تجلیل شد.

ارسال نظرات