در هیاهوی انتخابات:

از آن روی سکه شهرداری تا نامهربانی با چهره شهر در پارس آباد!

نامزدهایی که تا دیروز در شعارهای تبلیغاتی خود، التزام به قانون، تامین آسایش و آرامش مردم را آرمان خود می دانند این روزها با اقدامات هنجارشکنانه چهره شهر را تبدیل به محلی برای دوئل انتخاباتی کرده اند.
کد خبر: ۸۶۴۱۲۵۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از آران مغان، تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی که از اولین ساعات پنج شنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در شهرستان پارس آباد آغاز گردیده، وارد مرحله جدیدی شده است.

پوسترهای رنگارنگ، ستادهای فعال در شهرها و حتی روستاها در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار از رقابت پرشور 23 کاندیدا برای احراز یک کرسی مجلس حکایت دارد.

اما در این دوره از انتخابات، هم به دلیل کثرت کاندیداهای مجلس و هم به دلیل همزمان شدن انتخابات مجلس با انتخابات مجلس خبرگان، شاهد حجم عظیم پوسترهای تبلیغاتی هستیم که زیبایی شهرها را به تاراج برده اند. نامزدهایی که با ترکیب سنی متفاوت، مدارک تحصیلی و رشته های شغلی متفاوت با نصب انواع تراکت، بنر با ژست ها و وعده های انتخاباتی مختلف سعی در جلب آراء مردم دارند.

در این دوره از انتخابات انتظار می رفت با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی مجازی از سایت های خبری و اطلاع رسانی گرفته تا شبکه های مجازی نظیر تلگرام، کانال و … کمتر شاهد تبلیغات کوچه و بازاری باشیم و تبلیغات سنتی جای خود را به این شیوه نوین تبلیغاتی دهد، اما برخلاف این دیدگاه، در کنار بهره گیری کاندیداها از شیوه های نوین تبلیغاتی در فضای مجازی همچنان شاهد الصاق عکس ها و پوسترهای مختلف بر دیوارها و تابلو ها، پاره کردن عکس های سایر کاندیداها، چسباندن پوستر در محل های غیر مجاز هستیم.

نامزدهایی که در شعارهای تبلیغاتی خود، التزام به قانون، تامین آسایش و آرامش مردم را سفارش کرده و آرمان خود می دانند اما متاسفانه برخی از طرفداران آنها با برخی از اقدامات هنجارشکنانه چهره شهر را تبدیل به محلی برای کارزار و دوئل انتخاباتی کرده اند تا یک رقابت سالم انتخاباتی! به ویژه در آستانه عید نوروز و آغاز سال جدید و مسافرت میهمانان به شهرهای منطقه نباید چهره ی شهرهای ما آشفته و مغشوش عملکرد مدعیان قانون مداری و آبادانی باشد!

اما از پاره شدن عکس کاندیداها توسط حامیان و رقبای نامزدها که دیگر به یک روال عادی در این منطقه تبدیل شده است، بگذریم، این روزهاپارس آباد به یک شهر خط خطی و کاغذی تبدیل شده و علاوه بر در و دیوار شهر، زمین نیز از تبلیغات کاندیداها مملو شده است این امر زحمت کارگران شهرداری را دوچندان کرده است چرا که باید مازاد بر فعالیتهای روزانه نسبت به جمعآوری زبالههای جمع شده توسط کاندیداها نیز اقدام کنند.

بدون شک نیروهای خدوم شهرداری زحمات فرآوانی از زمان شروع تبلیغات در راستای زیباسازی شهر می کشند و در راستای ماموریت ذاتی خود اقدام به جمع آوری عکس ها و پوسترهایی که از سوی کاندیداهای که چهره شهر را مخدوش کرده اند انجام می دهند، اما در این میان مشاهدات خبرنگار ما از آن روی سکه شهرداری در جمع آوری عکس کاندیداها داشت؛ بطوری که امروز عکس و پوستر همه نامزدهایی که چهره شهر را نازیبا کرده بودند توسط نیروهای شهرداری جمع آوری شد الا یک کاندیدا ...!

ارسال نظرات