فرماندار سرعین خبرداد

توقف فعالیت خانه مسافر های غیر بومی در سرعین

شیوه نامه خانه های مسافر که در سراسر کشور ابلاغ شده است جوابگو سرعین نیست و به موجب ان به افرادی غیر بومی مجوز نخواهیم داد.
کد خبر: ۸۶۵۲۷۸۹
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، عاطف ناصری در جلسه ساماندهی خانه مسافرین سرعین افزود: خانه مسافرها با شیوه نامه جدیدی سازماندهی خواهند شد.
 
وی گفت:  تعداد خانه مسافرهای این شهر از 60 واحد به 170 واحد رسیده که این میزان افزایش قابل تامل است و باید برنامه ریزی شود.
 
وی افزود: در شیوه نامه جدید خانه مسافرین فقط شش ماه اول سال سازماندهی می شوند و بقیه سال نیز تعطیل خواهد شد.
 
به گفته ناصری ، صاحبان خانه مسافرینی که از سایر استان ها به شهر سرعین آمده اند حق فعالیت نخواهند داشت و به خانه هایی که کمتر از سه واحد هستند مجوز اعطا نمی شود.
 
فرماندار سرعین گفت:شیوه نامه خانه های مسافر  که در سراسر کشور ابلاغ شده است با توجه به شرایط حاکم بر شهرستان  جوابگو نیست  که به موجب آن به افرادی غیر بومی مجوز نخواهیم داد  تا از ناهنجاری  اجتماعی جلوگیری شود .
 
وی افزود: واحدهایی هم که پنج واحد به بالا هستند تبدیل وضعیت خواهند شد و باید در ماه های آینده تبدیل به هتل هتل آپارتمان و میهمانپذیر شوند و سرمایه گذاران غیر بومی ها با واحدهای بالای اقامتی نیز باید تبدیل وضعیت شوند.
 
ناصری اظهار کرد: برخی از صاحبان واحدهای مسکن مهر که به عنوان کاربر مسکونی احداث شده به جای استفاده از کاربری مسکونی از آن به عنوان کاربری هتل استفاده می کنند که این موضوع در شان شهروندان سرعینی نیست.
 
رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان سرعین همچنین به تشکیل کمیته اجرایی خانه مسافرین متشکل از دادستان ، نیروی انتظامی ، شهرداری و فرمانداری و مجری طرح اشاره کرد و افزود: با افرادی که به قانون تمکین نکنند برخورد قانونی خواهد شد.
 
فرماندار سرعین همچنین گفت: فعالیت جارچی گری نیز به عنوان یک حرکت برهم زننده نظم شهری در قانون جرم بوده و امسال با آنها برخورد قانونی می شود.
 
 مدیر عامل جامعه اقامتی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: تنها استانی که خانه مسافرین را جامعه اقامتی اداره می کند و آن را فرصت می دانند استان اردبیل است.
 
وی افزود: این فرصت ایجاد شده تا کسانی که واحدهای اقامتی به شکل خانه مسافر دارند از شیوه نامه جدید تمکین کنند.
ارسال نظرات