نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

برای کاهش نرخ بیکاری اقدامی صورت نگرفته است/ پرداخت یارانه تولید راه گشای اشتغال

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: اصل موضوع حمایت از تولید ملی و اختصاص یارانه تصویبی در بودجه، به واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه تکمیل راهگشای اشتغال است.
کد خبر: ۸۶۶۲۴۶۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،دکتر محمد صالح جوکارنماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به افزایش نرخ بیکاری گفت: روز به روز در کشور شاهد افزایش نرخ بیکاری هستیم که این روند حکایت ازآن دارد که اقدامات لازم و موثر جهت اشتغالزاییدر کشورانجام نشده است.

وی اظهار کرد: افزایش نرخ بیکاری در کل کشور روی استان یزد نیز تاثیر گذاشته است و نرخ بیکاری استان را درسال گذشته به 11.2 رساند.
وی افزود: در واقع عدم توجه به تولید داخل، واردات بی رویه و قاچاق کالا موجب کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش کارخانه ها شده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست با بیان اینکهتا زمانی که رکود در کشور حاکم و از تولید ملی حمایت نشود نمی توانیم شغلی ایجاد کنیمخاطر نشان کرد:.رکود حاکم بر اقتصاد کشور موجب تعطیلی و نیمه فعال شدن کارخانه ها و واحدهای صنعتی شده که این وضعیت موجب بیکاری بسیاری از کارگران و عقب افتادن ماه ها حقوق این قشر از جامعه شده است.

جوکار با تاکید بر اینکهواردات بی رویه یک شکست برای تولید ملی محسوب، وباعث خارج شدن ارز از کشور می شود تصریح کرد: در واقع با این کاربرای سایر کشورهای دنیا اشتغالزایی و یک رقیب جدی برای محصولات داخلی ایجاد می کنیم.

وی با اشاره بهموضوع حمایت از تولید ملی و اختصاص یارانه تولید در بودجه، خاطر نشان کرد:اعطای یارانه تولیدبه واحدهای تولیدی نیمه تکمیل راهگشای اشتغال است ولیمتاسفانه علی رغم تصویب اعتبار در بودجه برای تخصیص یارانه به واحد های تولیدی این یارنه به این واحد ها تعلق نگرفته است.

یزدندا
ارسال نظرات