خطیب جمعه هرات:

مسئولان تبعیت کامل از رهبری داشته باشند/ تمركز بر توليد داخلی؛ راه حل مشكلات اقتصادی كشور

خطیب نماز جمعه هرات گفت: راه حل مشكلات اقتصادی كشور، تمركز بر توليد داخلي است و نقش نيروي انساني ماهر در توسعه اقتصاد حياتی است.
کد خبر: ۸۶۶۷۰۹۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد و گفت:از ویژگی های مهم متقیان این است که انفاق می کنند ،خشم خود را کنترل و اهل بخشش و گذشت هستند.

حجت الاسلام جعفریدر ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) با اشاره به فلسفه برگزیده شدن لقب کاظم برای امام هفتم شیعیان خاطرنشان کرد: کاظم یعنی نگهدارنده و فروخورنده خشم، این رفتار امام در برابر کسی یا کسانی بوده که از راه جهالت و نادانی یا به تحریک دشمنان به رفتارهای زشت و دور از ادب دست می زدند.

امام جمعه هرات با تبریک سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام گفت: یکی از اهداف رسالت و بعثت انبیا به خصوص رسول اعظم مساله تعلیم و تربیت است.

وی با گرامیداشت هفته معلم،این هفته را فرصت مغتنمی برای پرداختن به نقش بی بدیل معلم در اسلام عنوان کرد و گفت: اگر روز شهادت شهید مطهری را به عنوان روز معلم نامگذاری کرده اند به این خاطر است که بتوان جایگاه رفیع معلمی را برای جامعه ترسیم کنند که اگر درست ترسیم شود، زمینه رشد و ارتقاء جامعه فراهم می شود.

جعفری اظهار داشت: تعلیم و تربیت رسالت انبیا و اولیای خداوند است و امروز معلمان ادامه دهنده این رسالت هستند و باید از این فرصت برای تربیت نسلی سازنده بهره بگیرند.

امام جمعه هرات به بیانات مقام معطم رهبری در جمع کارگران اشاره و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران، وظائف مسئولان دستگاها و عناصر مختلف وابسته به تولید داخلی و جلوگیری از واردات غیر ضروری و تاکید بر مبارزه واقعی با فساد و قاچاق تشریح کردند.

وی با تاکید بر اینکه کلید حل مشکلات اقتصادی مردم و معضلات جامعه کارگری، تقویت و رونق تولید داخلی است، افزود: اظهارات معظم له اتمام حجت به مسئولان اجرائی بود که باید بدون تکیه بر لغو تحریم ها بر ظرفیت های داخلی و استفاده از همه امکانات موجود کشور اقتصاد کشور را شکوفا و رونق بخشیده شود.

خطیب نماز جمعه هرات گفت: راه حل مشكلات اقتصادي كشور، تمركز بر توليد داخلي است و نقش نيروي انساني ماهر و فني در توسعه اقتصاد حياتي است.

وي افزود: كارگر ايراني به عنوان سرمايه انساني در فرايند توليد كالا وخدمات ودر حوزه جهاد اقتصادي تلاش مي كند و بايد مسئولان و دولتمردان بدانند كه كليد حل مشكلات كشور در توجه به توليد داخلي و مصرف كالاهاي ايراني است

وی با بیان این که با تدابیر رهبری عظیم الشان انقلاب شاهد تحرک جدی و اثرگزار در حوزه بیداری اسلامی در برابر استکبار و صهیونیسم جهانی هستیم، بیان کرد: آنچه اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی برنمی ‏تابند، نقش اساسی و کلیدی ایران اسلامی در تعاملات منطقه ‏ای و به‏ ویژه بیداری و وحدت اسلامی است که با تمام قوا به‏ دنبال این هستند موقعیت ایران را در منطقه و در نظر ملت های مسلمان تضعیف کنند:

حجت لاسلام جعفری گفت:آمريكا با مصادره دو ميليارد دلار از دارايي‌هاي ايران نشان داد كه هرگز قابل اعتماد نيست و مسولین دولتی جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به هشدارهای که در این باره از طرف امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب داده شده است هوشیار باشند و از معظم له حرف شنوی داشته باشند.

ارسال نظرات