عضو شورای عالی قرآن کشور در آمل خواستار شد:

ضرورت ترویج فرهنگ قرانی در اقتصاد و فرهنگ

عضو شورای عالی قرآن کشور گفت: مساجد و بقاع متبرکه مکان مناسبی برای نشرو ترویج فرهنگ قرآنی است و باید از قرآن در ابعاد مختلف فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از آن استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۶۸۷۲۴۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سعید طوسی سه‌شنبه‌شب در محفل نورانی انس با قرآن کریم که در آستان مقدس امام‌زاده ابراهیم (ع) آمل برگزار شد، ترویج و گسترش محافل قرآنی را امری مهم و ضروری دانست و افزود: در ماه پرفیض وبرکت رمضان، محافل قرآنی گسترش پیدا می‌کند ومی توانیم انس خوبی با این کتاب نورانی بگیریم.

وی با اعلام اینکه قاریان برجسته بسیار زیادی در کشور حضور دارند گفت: ظرفیت‌های ارزشمندی داریم و باید از آن‌ها به‌درستی استفاده کنیم زیرا قاریان کشور ما نسبت به کشورهایی که سابقه چند صدسال در این عرصه دارند هم بهترین عملکرد رادارند.

عضو شورای عالی قرآن کشور تصریح کرد: وقتی در محضر قرآن کریم حاضر می‌شویم شور و حال خاصی به انسان دست می‌دهد وباید زمینه حضور جوانان در محافل انس با قرآن را مهیا کنیم.

طوسی بابیان اینکه اعتلای فرهنگ قرآنی زمینه‌ساز تعالی جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم زمینه نورانیت انسان را فراهم می‌کند که باید از آن به‌خوبی بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام رسول علیخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در این مراسم بابیان اینکه قرآن اثرات و برکات ارزشمندی دارد، اظهار داشت: باید در جهت اینکه روزبه‌روز بافرهنگ قرآنی انس بیشتری پیدا کنیم تلاش کرده و از مفاهیم آن در برنامه‌های زندگی خود استفاده کنیم.

وی گفت: مساجد و بقاع متبرکه مکان مناسبی برای نشرو ترویج فرهنگ قرآنی است و باید از قرآن در ابعاد مختلف فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از آن استفاده کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل ادامه داد: باید از پند و عبرت‌های قرآنی به‌خوبی بهره‌مند شویم و ضروری است در برنامه‌های زندگی خود آن را وارد کنیم تا یک جامعه قرآنی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام علیخانی در پایان بابیان اینکه فرهنگ متعالی قرآنی را در جامعه باید گسترش دهیم، اظهار داشت: در روز قیامت در مورد میزان بهره‌گیری از قرآن کریم از ما پرسیده می‌شود که باید در این راستا پاسخگو باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها