خبرهای داغ:

نیاز دانش آموزان به تشکیل هیات ورزشی دانش‌آموزی

در تمام کشورهای پیشرفته دنیا مانند چین، کره‌جنوبی، آمریکا و روسیه که در المپیک عناوین بالایی کسب می‌کنند، توجه ویژه‌ای به ورزش دانش‌آموزی و مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی شده است، چرا که اگر در این سن به افراد توجه نشود، سخت است که آ‌ن‌ها در آینده بتوانند رشد کنند.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۰۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از اهواز، نماینده فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: تشکیل هیات ورزش دانش‌آموزی خوزستان یک نیاز بود و به طور حتم رییس آن با حمایت‌هایی که از او صورت می‌گیرد، می‌تواند به ورزش قهرمانی دانش‌آموزی و قهرمانی استان کمک کند.


شهامت عباسی ، اظهارکرد: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، اعزام‌های برون‌مرزی، شناسایی استعدادهای برتر در حین مسابقات برون‌مرزی و المپیادهای کشوری و معرفی این نفرات به فدراسیون ورزش‌های مختلف، از وظایف فدراسیون ورزش دانش‌آموزی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل شد، به تبع آن، این نیاز و خلا احساس شد که در استان‌ها هم هیات ورزش دانش‌آموزی تشکیل شود تا رابط اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان‌ها با فدراسیون ورزش دانش‌آموزی باشد.

نماینده فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: در دوره گذشته، رییس هیات ورزش دانش‌آموزی توسط مدیرکل آموزش‌وپرورش انتصاب می‌شد ولی از امسال به صورت انتخابی و قانونی صورت گرفت.

وی بیان کرد: وظیفه رییس هیات ورزش دانش‌آموزی استان که یکی از بازوان معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش است، شناسایی استعدادها و برگزاری مسابقات قهرمانی استان، توجه به برگزاری رقابت‌های شهرستانی و اعزام تیم‌های منتخب دانش‌آموزی استان به المپیادهای ورزشی کشور است. همچنین توجه به کانون‌های ورزشی مراکز استعدادیابی درون استان و توسعه و اعتلای ورزش دانش‌آموزی، از دیگر وظایف رییس هیات محسوب می‌شود.

عباسی خاطرنشان‌کرد: تشکیل هیات ورزش دانش‌آموزی یک نیاز بود و صد درصد وقتی یک نیرو به معاونت تربیت‌بدنی و سلامت استان که یک نیروی متخصص است، اضافه شود، این فرد با حمایت می‌تواند به ورزش قهرمانی دانش‌آموزی و قهرمانی استان کمک کند.

وی گفت: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا مانند چین، کره‌جنوبی، آمریکا و روسیه که در المپیک عناوین بالایی کسب می‌کنند، توجه ویژه‌ای به ورزش دانش‌آموزی و مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی شده است، چرا که اگر در این سن به افراد توجه نشود، سخت است که آ‌ن‌ها در آینده بتوانند رشد کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها