فرمانده سپاه بندرلنگه:

کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصادی است

فرمانده سپاه بندرلنگه گفت: کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصادی است و باید بیشتر به آن توجه شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۹۶۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، ظهر امروز سید حسن فاطمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه و جمعی از مسئولان این نهاد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور در ادارات جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی ضمن دیدار و گفت‌وگو با رؤسای این ادارات از آنها با اهدای لوح و هدایایی تقدیر کردند.

سید حسین فاطمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه، در حاشیه این دیدارها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به پیشرفت علم کشاورزی و صنایع غذایی در دنیا قطعاً برای رقابت و تحقق طرح اقتصاد مقاومتی، کشاورزان باید به سمت استفاده از طرح‌های علمی و نوین داخلی پیش بروند.

وی، افزود: کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصادی است و باید بیشتر به آن توجه شود تا کشاورزان را با بسته‌های حمایتی اقتصادی برای افزایش کشت محصولات مورد نیاز داخل تشویق و ترغیب کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه، اضافه کرد: بخش کشاورزی با داشتن زیربخش‌های چهارگانه زراعت، دامپروری، شیلات و جنگلداری یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور ایران است.

فاطمی، تصریح کرد: بخش کشاورزی اهمیت اقتصادی، اجتماعی و امنیتی فراوانی دارد، اما به اندازه لازم مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ کشاورزی در ایران با داشتن ویژگی‌های بسیار از جمله چهار فصل بودن، توانایی زیادی برای تبدیل شدن به موتور محرکه اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی و جایگزینی نفت را دارد.

وی، در پایان یادآور شد: سرمایه‌گذاری در کشاورزی یکی از مؤثرترین استراتژی‌های کاهش فقر و گرسنگی و بهبود توسعه پایدار است و کشاورزان باید در هر استراتژی برای افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش نقش اصلی را داشته باشند.

ارسال نظرات