فرماندار سرعین:

اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابه با خصم اقتصادی

47 طرح راکد ونیمه فعال در سرعین شناسایی شده است که در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی تلا ش می شود این پروژه ها اجرایی و به نتیجه برسد.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۰۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، فرماندار سرعین در اولین میزگرد اقتصاد مقاومتی این شهرستان گفت:هم اکنون جنگ های کلاسیک به نبرد اقتصادی تبدیل شده و اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابه با خصم اقتصادی است.

عاطف ناصری اظهار داشت :47طرح راکد ونیمه فعال در سرعین شناسایی شده است که 23 مورد تعطیل و 24 مورد نیمه فعال است و در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی تلا ش می شود این پروژه ها اجرایی و به نتیجه برسد.

ناصری افزود:برای اجرا وفعال سازی این پروژه ها 20میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که اغلب در حوزه گردشگری ،کشاورزی و صعنت است.

وی اظهار داشت: اولین محموله تخم مرغ نطفه دار شهرستان سرعین به تعداد 200 هزار عدد به کشور عراق صادر شده است و طبق هماهنگی هایی که صورت گرفته است سعی می شود تا جایزه صادراتی این تولیده کننده وصول شود.

فرماندار سرعین یاد آور شد :پنیر پیتزا کارخانه واقع در روسنای آتشگاه را به کشور ارمنستان صادر می کنیم که قابلیت صادرات ماست موسیر پنیر پیتزا این کارخانه به روسیه و ترکیه را دارد و به دنبال تمام شدن فرایند صادرات هستیم.

وی افزود:در حوزه گیاهان دارویی بذر این محصول از کشور المان تهیه و کاشته می شود و همچنین آب معدنی واتا نیز به کشورهای عربی صادر می شود.

ناصری با توجه به حمایت از تولید داخلی گفت: شهرداری سرعین برای حمایت از تولید داخلی ملزم شده است تا نیازمندی ها خورد را از کارخانه اراکس مرتفع کند و بدهی شهرداری اردبیل و همچنین مسئله مالیاتی این کارخانه نیز بررسی و اعلام وصول شده است.

وی اظهار داشت:از صفر تا صد پرورش تخم مرغ نطفه دار ، تولید جوجه و تیدیل به مرغ گوشتی و مرغ تخم مرغ گذار در این شهرستان راه اندازی شده است و با اعتبار 6 میلیارد تومان فاز دوم در روستای آق قلعه در هفته دولت افتتاح می شود.

وی با اشاره به سفر دولت به شهرستان سرعین افزود: بعد سفردولت 13 میلیارد تومان به صورت درصد صد برای اتمام شبکه فاضلاب شهر تخصیص داده شده است.

ناصری تاکید کرد: شرکت تعاونی توسعه در شهرستان راه اندازی شده است که ثمره آن تاکنون اشتغال 15 نفر است .

وی تصریح کرد :در طول سال 94 به تعداد 365 مورد اشتغالزیی در مراکز مختلف از جمله هتل ها ،ابگرم ها و استخدامی های رسمی داشته ایم که امیداوایم در سال 95 برای 150 نفر شغل ایجاد شود.

وی در پایان برای حمایت از جوانان بیکار اعلام حمایت کرد.

ارسال نظرات