مسئول اردویی خواهران سپاه مازندران:

سرزمین نور مقدمه ای برای زیارت امام حسین(ع) است/ راهیان نور ظرفیت بهره برداری از کربلا را فراهم می کند

فضلی کربلای ایران را مقدمه ای برای زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) دانست و افزود : فضای این سرزمین در راهیان نور حاکم است و امیدواریم با امکانات خوب و ظرفیت عالی که در راهیان نور وجود دارد بتوانیم ماموریت های پیش رو را به نحو احسن به پیش ببریم.
کد خبر: ۸۷۳۰۰۱۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط غمومی سازمان اردویی سپاه کربلا، مسئول سازمان اردویی سپاه کربلا از مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در خواست کرد : در راستای ایجاد تیم مشاوره  فرهنگی ، نخبگان فرهنگی  با استفاده از ظرفیت موجود بسیج جامعه زنان شناسایی و به این سازمان معرفی شوند

سرهنگ پاسدار قاسم موقر در دیدار با مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا  اظهار داشت: بحث اردویی یک بحث جاری فرهنگی است که در هیچ یک از برنامه های جاری کشور چنین  برنامه ای را که  از دستاوردها و رهاورد های فراوانی برخوردار باشد را سراغ نداریم.

وی افزود : کارهای فرهنگی خوبی  در حال حاضر در حال انجام است ولی آن طور که مد نظر ماست صورت نمی پذیرد لذا در فکر ایجاد یک بستر مناسب جهت رسیدن به اهداف مد نظر هستیم  , در همین راستا به دنبال یک فضاسازی فرهنگی محتوایی هستیم.

مسئول سازمان اردویی سپاه کربلا ادامه داد: در قسمت اردویی ماموریت های مختلفی داریم که می توان از ظرفیت بسیجیان در آنها استفاده کرد.

یکی از ظرفیت های موجود اعزام راهیان نور می باشد که تقریبا  60 درصد زائرین  اعزامی را خواهران تشکیل می دهند.

این مقام مسئول عنوان داشت: الحمدلله توانایی و ظرفیت های خوبی در قسمت خواهران وجود دارد  که می توان در بحث فرهنگی از آنها استفاده کرد و ظرفیت جامعه زنان برای ما خیلی مهم است.

موقر گفت: در بحث کمیته خادمین  باید اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد و بیشترین بهره مندی را از این ظرفیت  و پتانسیل  موجود به کار برد، در قسمت خواهران  باید این ظرفیت  ایجاد شود و با اطلاع رسانی دقیق و به موقع ثبت نام از خادمین خواهر صورت گیرد و ان شاالله بتوانیم  به چشم اندازی که مد نظر است دست یابیم.

وی افزود: در خصوص گردشگری تعالی بخش کمیته گردشگری در این سازمان تشکیل  و تا کنون 22 کاروان دانشجویی برای اعزام مهیا شده است، آن چیزی که  در حال حاضر مد نظر ماست  4 شهید یمنی در ناصر الحق است تا در ادامه از فضا های  گردشگری و سایر بستر های موجود استفاده شود.

خواهر رخشنده مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا نیز  در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بلباسی  اردویی را قسمت خاص و ویژه ای دانست و افزود : کار اردویی کاری است که نیاز به کار دلی دارد و با استفاده از علاقه مندی و اشتیاقی که در جامعه وجود دارد نیاز دارد که با برنامه ریز خاص و منظمی پیش برود.

وی  اردوهای راهیان نور را  دارای اثرات فراون در زندگی  اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: این اردوها موجب تغییرات فراوانی در خیلی از افراد جامعه شده است  و تحول خاصی را به دنبال دارد.

رخشنده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شهدا و راهیان نور گفت:  تاکیدات مکرر حضرت آقا نشان از اهمیت  راهیان نور دارد.

وی افزود : در بحث ثبت نام خادمین ان شالله با استفاده از ظرفیت های موجود  اطلاع رسانی و ثبت نام صورت خواهد گرفت و امیدواریم که به چشم انداز مد نظر دست پیدا کنیم

مسئول بسیج جامعه زنان استان مازندران عنوان داشت :  شناسایی نخبگان فرهنگی تقریبا در بیشتر نواحی  در حال انجام است و شناسایی این نخبگان در سطح استان کار پویایی است  و باید از  تمامی ظرفیت های موجود  و اقشار مختلف در این کار استفاده کرد و کار فرهنگی متناسب با آن قشر صورت پذیرد.

  وی گفت: سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس  گنجینه های پر ارزش ما  و پرچم داران ماجرا هستند ، قشر جامعه زنان هم آمادگی کامل در این زمینه دارد و نسبت به شناسایی و معرفی نخبگان فرهنگی در بخش  خوهران به سازمان اردویی اقدام لازم را صورت خواهد داد.

خواهر فضلی مسئول  اردویی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در پایان این دیدار اظهار داشت: مسئولیت اردویی  مسئولیت بسیار سنگینی است و اعتقاد ما بر این است که  کار را شهدا پیش می برند و ما وسیله ایم.

  فضلی ادامه داد: ما هم بعنوان خادم کوچک لبیک  می گوییم  و  با تجربه ای که در سال های گذشته در بحث اعزام زائران و دانشجویان وجود دارد  ان شااله کمک کار باشیم.

وی افزود : در بحث راویان باید اثر گذاری مد نظر قرار گیرد  و راوی های مجرب بهمراه  کاروان ها اعزام شوند  تا اثر گذاری مطلوب خود را داشته باشد.

فضلی کربلای ایران را مقدمه ای برای زیارت آقا ابا عبدالله الحسین(ع)  دانست و افزود : فضای این سرزمین در راهیان نور حاکم است و امیدواریم با امکانات خوب و ظرفیت عالی که  در راهیان نور وجود دارد بتوانیم ماموریت های پیش رو را به نحو احسن به پیش ببریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها