مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان:

دولت با این اقدامات، ملت بزرگ ایران را تحقیر می‌کند

دولت با این دست اقدامات و خوش‌رقصی‌ها در مقابل امریکا نه تنها ملت بزرگ ایران را تحقیر می‌کند و دوران ذلت‌بار قاجار و پهلوی را در خاطره‌ها زنده می‌کند.
کد خبر: ۸۷۴۱۲۱۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان:

دولت با این اقدامات، ملت بزرگ ایران را تحقیر می‌کند

دولت با این دست اقدامات و خوش‌رقصی‌ها در مقابل امریکا نه تنها ملت بزرگ ایران را تحقیر می‌کند و دوران ذلت‌بار قاجار و پهلوی را در خاطره‌ها زنده می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به موضوع روز جامعه در رابطه با عضویت ایران در FATF، گفت: در واقع همه این سلسله اتفاقات پس از اجرای برجام رخ می‌دهد و این ضمایم ناگفته برجام، یکی یکی در حال رو شدن است.

امین بیات با بیان اینکه هر کدام از این موضوعات در واقع پروژه استحاله و نفوذ در انقلاب را بر عهده دارد، افزود: متاسفانه پس از وعده و وعیدهای دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور در دوران دو ساله مذاکرات و پس از اجرای برجام (از نگاه داشتن ارابه تحریم‌ها تا در هم شکستن سازمان تحریم و برداشته شدن همه تحریم‌های مالی، بانکی، پولی، پتروشیمی، بیمه، حمل و نقل و همه تحریم‌ها) همان برجامی که باید منجر به لغو همزمان همه تحریم‌ها می‌شد، در حال حاضر منجر به خود تحریمی شدن است.

وی در ادامه اظهار داشت: این همان برجامی بود که باید دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد می‌کرد، اما اکنون برجام، نه تنها رژیم تحریم‌ها را حفظ کرده، بلکه تحریم‌ها را درونی ساخته و آنها را هوشمند کرده و دولت تدبیر در راستای عمل به ضمایم ناگفته برجام دست به خودتحریمی نهادهای داخلی می‌زند.

بیات با اشاره به اینکه در واقع هدف از همکاری با FATF اجرای قطعنامه 1373 شورای امنیت در رابطه با تروریسم است، گفت: این قطعنامه به موضوع عدم حمایت مالی، تسلیحاتی از تروریسم مورد نظر امریکا و همچنین لزوم همکاری اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم اشاره دارد.

وی ادامه داد: کشورهای متهم به حمایت از تروریسم مد نظر امریکا، در سه حرکت متوالی باید از طریق همکاری با FATF و اجرای درونی لیست تحریم‌ها، خود را از اتهام حمایت مالی از تروریسم مبرا کنند و سپس خود را ملزم به عدم حمایت تسلیحاتی از تروریسم و در نهایت برای مبارزه با تروریسم، اطلاعات لازم را در اختیار آمریکا قرار دهند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان زنجان خاطرنشان کرد: در این رابطه موضوع جالب اینکه که کشور عربستان سعودی نیز نهاد عضو ناظر بر FATF است.

بیات در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با اجرایی شدن FATF در کشور دقت و هوشمندی آمریکا در اعمال تحریم‌ها افزایش پیدا کرده، تحریم‌ها علیه افراد و نهادهای ایرانی شامل 178 فرد و نهاد به صورت خودکار درونی شده و به عبارت دیگر 178 فرد و نهاد ایرانی باید توسط بانک‌های ایرانی در داخل کشور نیز تحریم شوند.

وی اهداف دیگر عضویت ایران در FATF را این گونه عنوان کرد: پرونده سازی علیه ایران برای بازگشت‌پذیری تحریم‌ها، آسان، سریع و حقوقی شده و بنابراین همکاری با FATF مسیری بن بست برای منافع ملی و امنیت ملی است و ایران را در نهایت مجبور به پذیرش برجام منطقه‌ای و برجام موشکی یا همان برجام 2 و 3 خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان زنجان ابراز کرد: این همان اتفاقی است که دولت خیز آن را به صورت روشن برداشت ولی به علت مقاومت شدید ملت ایران و شکست برجام یک نتوانست راه را ادامه دهد و به صورت پنهان و در قالب لوایح و طرح های مختلف مثل FATF با کنوانسیون حقوق کودکان که مقدمه بحث‌های حقوق بشری برای ورود به عرصه‌های دیگر است را دنبال می کند.

بیات با بیان اینکه به هر حال این اتفاقی که افتاده با این تفاسیر قطعا به ضرر کشور است، افزود: دولت با این دست اقدامات و خوش‌رقصی‌ها در مقابل امریکا نه تنها ملت بزرگ ایران را تحقیر می‌کند و دوران ذلت‌بار قاجار و پهلوی را در خاطره‌ها زنده می‌کند، بلکه استکبار را در امتیاز گرفتن از ملت بزرگ ایران جری‌تر خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: لذا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ملت غیور خواستاریم در قبال این تحقیر بزرگ سکوت نکرده و اجازه اجرای چنین تعهدات و قراردادهای ننگینی را که استقلال و امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد، ندهند.

نظرات

ارسال نظرات