دکتر عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه و اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تبعات مصرف گرایی در جامعه و تبلیغات تلویزیون در این راستا اظهار داشت: مسلماً الگوی مصرف بر الگوی تجارت بر یکدیگر تأثیر متقابل دارند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: الگوی مصرف در جامعه به صورت تدریجی تغییر می کند چراکه یک متغیر عمیق ساختاری است، در واقع اگر بر الگوی مصرف جامعه دقت لازم نشود و در سطح جامعه گسترش یابد تشدید آن هزینه سنگین و هنگفتی برای جامعه خواهد داشت.
این اقتصاددان در خاتمه عنوان کرد: بخشی از تبلیغات مصرف گرایی به صدا و سیما بر می گردد که به نظرم این سازمان باید در این خصوص هوشمندانه تر عمل کند، یعنی باید با کادر روانشناختی، برنامه های منسجم و دراز مدتی را برای اشاعه و تبلیغ اصلاح الگوی مصرف و کالاهای داخلی بر اساس آموزه های دین اسلام تنظیم کرده و بدین ترتیب به تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم اسراف و تبذیر کمک کند.