امام جمعه شهرستان بروجرد:

عبرت هایی درطول دفاع مقدس وجود دارد که غفلت از آنها خسارت بارخواهد بود.

امام جمعه شهرستان بروجرد دریادواره شهدای کوی ولی عصر (عج) پایگاه مقاومت بلال حبشی حوزه مقاومت یاسر ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان گفت: عبرت هایی درطول دفاع مقدس وجود دارد که غفلت از آنها خسارت بارخواهد بود.
کد خبر: ۸۷۵۳۴۵۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان : امام جمعه شهرستان بروجرد حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس در چهارمین یادواره شهدای کوی ولی عصر (عج) پایگاه مقاومت بلال حبشی حوزه مقاومت یاسر اظهار کرد : فرصت مناسبی است برای زنده کردن خاطرات شور و حماسه واین ایام فقط شور و حماسه را زنده نمی کند بلکه عبرت هایی درطول دفاع مقدس وجود دارد که غفلت از آنها خسارت بارخواهد بود.

وی افزود : دوران جنگ در هر کشوری دوران حساسی است که برای این دوره حساب ویژه ای باز میکند جنگ توانایی و ناتوانایی های یک ملت را آشکار می کند و قطعا جنگ تحمیلی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی بیان کرد :نظامی تازه استقرار یافته که از ابتدا با گروهک های منافقین دست و پنجه نرم می کرد ،با ۸ سال جنگ نا برابر مواجه شد.در یک طرف تمام کفر با همه امکاناتش به خیال خود می خواست ظرف ۳ روز انقلاب اسلامی را براندازی کند که با اراده خداوند و همت رزمندگان سلحشور ایران نتوانست به اهدافش برسد.

ایشان خاطر نشان کرد:بهترین دلیل برای کارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه ۸ سال دفاع مقدس ما بود.در تاریخ کشور ماباوجود اینکه این اولین جنگ کشور بود دشمنان اسلام نتوانستند حتی یک وجب از خاک کشور را بگیرند و این جنگ با پیروزی پایان یافت؛و ماهم به واسطه تعالیم دینی وظیفه داریم از وقایع جنگ تحمیلی اسطوره سازی نماییم و از بزرگان دفاع مقدس تجلیل کنیم.

ترابی افزود : اگر صبر و مقاومت خانواده های شهدا و جانبازان نبود،ملت ایران در این شرایط افتخار آمیز به سر نمی برد؛این امنیت والا که امروز جمهوری اسلامی ایران در این منطقه ناامن برخوردار است به برکت خون شهدا و سلحشوری رزمندگان دفاع مقدس است و از کمترین وظایف ما اجرای چنین مراسماتی در غالب بزرگداشت و یادواره برای شهداست.و اینگونه جلسات روحیه ایثارگری را در نسل دوم و سوم انقلاب زنده می کند.

ایشان در ادامه اشاره کرد : برای الگوسازی و تعلیم مسیر ایثار به جوانان  به شهدا نیاز مندیم که تجلیل عملی از شهدا در راستای اهداف شهدا عمل کردن است وهمواره باید در مسیر شهدا قدم برداریم.

ارسال نظرات