گزارش «بسیج» از برگزاری آیین باشكوه صبحگاه مشترك در ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن ، يكي از پايگاه هاي اقتصاد مقاومتي كشور است

سردار محمد كرمي فرمانده مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اصفهان گفت: ذوب آهن ، يكي از پايگاه هاي اقتصاد مقاومتي كشور است و در اين پايگاه اقتصاد مقاومتي ، با جهان رقابت كنیم.
کد خبر: ۸۷۵۵۹۰۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج کارگری کشور، همزمان با پنجمین روز از گرامي داشت هفته دفاع مقدس و به منظور يادآوري فداكاري هاي رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، صبحگاه باشکوه مشترك نظامي همچون سالهای گذشته با حضور جمعي از مسئولين سیاسی و نظامی استان اصفهان و  شهرستان لنجان ، نيروهاي نظامي و انتظامي مستقر در منطقه ،‌ مديران ، مسؤلین ،بسیجیان ، كاركنان  و مجاهدان جبهه اول صنعت کشور"ذوب آهن "و تعدادي از خانواده هاي  معزز شهدا و ايثارگران به همت ستاد برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس و با محوريت حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان در مقابل ساختمان توحید ذوب آهن اصفهان برگزار شد . در ابتدای این آیین پس از قرائت قرآن ،مسئولین ارشد حاضر ضمن ادای احترام در مقابل تمثال مبارک ۲۸۶شهید دفاع مقدس ذوب آهن اصفهان ، از یگانهای نظامی و یگانها و گروهانهای نمونه بسیج ذوب آهن حاضر در جايگاه سان  دیدند و برنامه های صبحگاه آغاز شد.

ذوب آهن ، يكي از پايگاه هاي اقتصاد مقاومتي كشور است

در اين آئين باشكوه و افتخار آفرين سردار محمد كرمي فرمانده مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اصفهان و از يادگاران هشت سال دفاع مقدس طي سخناني با ستودن فداكاري هاي رزمندگان اسلام  به مرور توطئه هاي دشمن و استكبار جهاني از ابتداي پيروزي انقلاب پرداخت و گفت : توطئه هاي دشمن در نقاط مرزي و توطئه آمريكا در طبس به شكست انجاميد و سرانجام جنگ تحميلي در 31 شهريور ماه 1359 شروع شد  ولي به دستور حضرت امام خميني (ره ) ملت ايران سيلي محكمي به صدام زد و ماشين جنگي او را شكست داد . رزمندگان ما با توكل به خدا و تبعيت از رهبري و نثار خون خود ، عمليات هاي منختلف نظامي را با كمترين امكانات با پيروزي همراه كردند  .

وي با بيان اينكه دشمن با تمام امكانات در برابر رزمندگان اسلام ناتوان بود ،‌ افزود : دشمن در مراحل بعدي در فكر راه اندازي جنگ نرم افتاد و امروز جهاد كبيرمطرح است .منظور رهبري از جهاد كبير نيز مقابله با توطئه هاي دشمن در ابعاد و طرح هاي مختلف نظامي، فرهنگي و اقتصادي است .

فرمانده مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين (ع) تصريح كرد :  جنگ هاي فعلي در سوريه و عراق و ديگر كشور هاي اسلامي با طراحي آمريكا و صهيونيست ها و به دست داعش و ديگر گروه هاي تكفيري ايجاد شده است و آنها تنها به فكر منافع خود هستند. همكاري هاي مشورتي ايران در سوريه وعراق نيز به عنوان يك جهاد و سياست تدافعي و مقاومتي براي حفظ مرزهاي جهان اسلام و حفظ اتحاد شيعه و سني در برابر استكبار جهاني است .

وي با ذكر ياد شهداي مدافع حرم و خصوصاً سردار شهيد حسين همداني در سوريه و ياد شهداي منطقه لنجان خصوصاً سرداران شهيد شاهمرادي و شهيد قجه اي از فداكاري ها و رشادت هاي آنها سخن گفت و يادآور شد :  همه ما در ابعاد نظامي و غير نظامي بايد به فكر موفقيت باشيم و در ذوب آهن نيز  مهندسين و كاركنان بايد با ابتكار به فكر توليد بيشتر و رونق اقتصادي بيشتر باشند و با توليد محصولات جديد و با ارزش خلاقيت خود را نشان داده و در اين پايگاه اقتصاد مقاومتي ، با جهان رقابت كنند.  ما بايد در تمامي عرصه ها خود را در محضر الهي ببينيم و در اين صورت تمام كارهاي ما جهاد در راه خدا محسوب خواهد شد .


فرهنگ مقاومت در برابر استكبار بايد به نسل هاي بعد منتقل شود

مهندس علمداري مشاور فرهنگي و اجتماعي مدير عامل ذوب آهن نيز در اين صبحگاه مشترك نظامي طي سخنان كوتاهي با اشاره به توطئه هاي مختلف استكبار جهاني عليه انقلاب اسلامي يادآور شد : مردم قهرمان ايران اعم از زنان و مردان مجاهد با نهايت آمادگي و رشادت در مقابل دشمنان ايستادند و به دشمن غافل ثابت نمودند كه آنان تا ظهور امام زمان عصر(عج) در مقابل ظلم ايستادگي كرده و با تك تك سلول هاي خود از اسلام و انقلاب اسلامي دفاع خواهند نمود .

 وي  برگزاري مراسم بزرگداشت دفاع مقدس و برگزاري صبحگاه هاي مشترك نظامي را ، نشان از بيعت و پيمان مجدد مردم كشور مان  براي اطاعت از رهبري معظم انقلاب و مبارزه با دشمنان در ابعاد مختلف اقتصادي،  اجتماعي ، فرهنگي و نظامي دانست و افزود :  همه مي دانيم كه امروز نيز عاشورا است و جنگ با دشمن در عراق ، سوريه ، يمن و ديگر كشور ها براي دفاع از اسلام و قرآن است و مادران اين سرزمين در همان بدو تولد فرزندان خود ، همراه با خواندن اذان در گوش آنها پرچم مبارزه و جهاد در راه اسلام را نيز به دست آنان مي دهند .

مهندس علمداري بر ضرورت آمادگي نسل هاي آينده جهت مبارزه با استكبار تاكيد كرد و گفت :  فرزندان ما بايد براي مبارزه دائمي با دشمنان اسلام و فرهنگ ايثار و شهادت آماده باشند چرا كه تا انقلاب باقي است ،دسيسه هاي دشمن هست و مبارزه با دشمن در سنگرهاي گوناگون ادامه خواهد داشت.

همچنین در  مراسم مذکورسرهنگ صفر پور فرمانده سپاه ناحيه لنجان از مسئولين ذوب آهن به جهت برگزاري صبحگاه مشترك نظامي و فراهم آوردن امكانات مختلف آن قدرداني نمود و گفت : فلسفه نكوداشت هفته دفاع  مقدس ،‌ تجليل از مجاهدت هاي شهدا ، رزمندگان و تمامي ايثارگران دوران دفاع مقدس و خانواده هاي آنان است . اين امر مانع از فراموش شدن عظمت فداكاري هاي رزمندگان دوران دفاع مقدس مي شود كه امروز هم مصمم در خدمت انقلاب و گسترش فرهنگ دفاع مقدس اند.

وي مهمترين كليد پيروزي كشورمان در مقابل 84 كشور در زمان دفاع مقدس را مديريت ولايت مطلقه فقيه دانست و گفت : دغدغه هاي رهبري در حال حاضر توطئه دشمن در ابعاد مختلف است كه بايد اين هشدار و خطر به نسل هاي جديد انتقال داده شود.

ذوب آهن يك خاكريز و سنگر در برابر دشمن است

در ادامه اين مراسم صبحگاه نظامي ، فرج ا... شوشتري فرزند سردار شهيد نورعلي شوشتري كه در راه  محروميت زدايي و وحدت شيعه و سني در سيستان و بلوچستان به شهادت رسيد به عنوان يكي از ميهمانان مراسم در سخنان كوتاهي گفت : برگزاري هفته دفاع مقدس يادآور فداكاري هاي رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ عزتمندانه با دشمن است و همچنين يادآور اين موضوع است كه جنگ تمام نشده بلكه اين جنگ در ابعاد وسيع تر ادامه دارد

وي افزود :  هم اكنون كارخانه اي مانند ذوب آهن خود يك خاكريز و سنگر است و شما كاركنان ذوب آهن بايد به خاطر داشته باشيد كه گردش چرخ هاي صنعت و فعاليت كوره بلند همانند حركت يك تانك و شليك آن به سمت دشمن است .

 فرزند شهید شوشتري افزود : كارگر ژاپني فقط كارگر است ولي كارگر ايراني غير از كارگري سرباز امام زمان (عج) هم هست.

وي با ذكر جمله اي از پدر شهيدش كه گفته بود دفاع مقدس و جنگ هشت ساله همانند انداختن حضرت ابراهيم (ع) توسط نمرود در آتش است، ولي نتيجه آن در آتش انداختن يك معجزه وگلستان است ، از همكاران ذوب آهن خواست كه با كار و توليد در ذوب آهن بر دشمن صهيونيستي و داعش بتازند.

تجليل از خانواده شهدا ، ايثارگران و بسيجيان

 در بخشي از اين صبحگاه نظامي با شکوه از تعداد 5 خانواده شهید دفاع مقدس و مدافع  حرم ویک رزمنده ذوب آهنی مدافع حرم و یک فرمانده پايگاه نمونه در سطح استان اصفهان به شرح  زير تجليل گردید:

- خانواده سردار شهيد نورعلي شوشتري كه در راه  محروميت زدايي و وحدت شيعه و سني در سيستان و بلوچستان به شهادت رسيد

-   خانواده سردار شهيد حسين همداني  شهيد مدافع حرم

-   خانواده شهيد بيژن  طاهري فرمانده گردان در جبهه ها و شاغل ذوب آهن كه در شاخ شميران به شهادت رسيد.

 -  خانواده شهيد پويا ايزدي  شهيد مدافع حرم   

-     خانواده شهيد علي حيدري از لشكر فاطميون افغانستان و شهيد مدافع حرم

-     رضا عبدالهي رزمنده ذوب آهني مدافع حرم

-     مسلم منتظري فرمانده پايگاه امام خميني (ره) بسیج ذوب آهن که در سطح استان رتبه اول را کسب نمود .

 در ادامه آیین مذکور، واحدهاي نمونه نظامي ، انتظامي وپدافند منطقه و ذوب آهن مستقر در جايگاه و واحد ها و گروهان های نمونه ورزشي ، امداد و نجات ،  غواص ، آتش نشاني ،  توپخانه ،كارگران صنعتي  و گروهان ویژه اقوام ایرانی از مقابل جایگاه رژه رفتند و قدرت و صلابت خود را به نمایش گذاشتند.همچنین علاوه بر   وحرکت نمادین اسرای آمریکایی ، یگان موتورسوار با وسايل و ادوات نظامي همراه با مارش نظامي و با حركات نمايشي و رژه در مقابل جايگاه ، بر شكوه و عظمت اين مراسم نظامي افزودند.

اجرای دو برنامه موسیقی از حمزه موسوي خواننده جوان سرودهاي انقلابي در مورد دفاع مقدس ، سرداران و شهيدان شهرستان لنجان برجذابيت و زیبایی این آیین اضافه نمود.

ارسال نظرات