کمپین"انتقال آب سد گیوی" راه اندازی شد

کمپین "انتقال آب سد گیوی" با هدف تکمیل ساختمان سد و همچنین آغاز به کار شبکه زهکشی و پایاب سد گیوی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۷۶۵۲۲۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، این کمپین با هدف تکمیل ساختمان سد و همچنین آغاز به کار شبکه زهکشی و پایاب سد گیوی آغاز به کار کرده است که انتظار می رود این اقدام جوانان منطقه، تلنگری برای مسئولین جهت تکمیل و بهره برداری از سد گیوی و همچنین انتقال آب این سد از طریق شبکه زهکشی آن به شهر و روستاهای همجوار باشد.

کُلنگ ساختمان سد گیوی در سال 1383 به زمین زده شده است که هم اکنون با پیشرفت 98 درصدی رو به اتمام است؛ گرچه نجفیان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای برای تکمیل ساختمان این سد اعتبار بالغ بر 50 میلیارد تومان را عنوان کرده است.

این در حالی است که عملیات اجرایی شبکه پایاب سد گیوی فعلاً از سوی هیچ پیمانکاری آغاز نشده و مسئولین هم در خصوص بهره برداری از آن در سال جاری اعتباری اختصاص نداده اند.

سد گیوی هم اکنون 6 میلیون مترمکعب آب را در خود ذخیره کرده است و به طور تقریبی می توان گفت آب این سد از طریق رودخانه گیوی تنها 10 درصد اهالی شهرستان 25 هزار نفری کوثر را سیراب می کند؛ درحالی که با تکمیل شبکه انتقال آب سد گیوی ضمن استفاده حداکثری اهالی از آب سد؛7 هزار و 850 هکتار اراضی زراعی و باغی شهرستان کوثر آبیاری و تحت پوشش خواهد بود.

برای اتمام پروژه سد گیوی در سال گذشته اعتبار بالغ بر 45 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که متاسفانه 22 میلیارد این اعتبار تخصیص یافت تا پروژه 12 ساله و حیاتی شهرستان کوثر باری دیگر ناتمام بماند.

برای شبکه سد گیوی اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده که در سال‌های اخیر تخصیص این اعتبارات به حداقل رسیده در حالی که 155 میلیارد تومان اعتبار برای شبکه اجرایی سد نیاز است تا با پیشرفت 13.5 درصدی این پروژه از طریق سرمایه‌گذاران فاینانس داخلی و خارجی بتوان این پروژه عظیم را در سال‌های آینده تکمیل و به بهره‌برداری رساند.

ارسال نظرات