امام جمعه اصلاندوز:

7 آبان؛روز ایستادگی عشایر در مقابل روس است

امام جمعه اصلاندوز،7 آبان بنام روز ملی شهر اصلاندوز را روز ایستادگی عشایر در مقابله با قوای نظامی روسی در زمان جنگ ایران و روس دانست.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۹۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، حجت الاسلام "عظیم اسدزاده "در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز، علت نامگذاری 7 آبان بنام روز ملی شهر اصلاندوز را سالروز ایستادگی و مقاومت ایلات و طوائف عشایر در مقابله با قوای نظامی روسی در زمان جنگ ایران و روس عنوان کرد و گفت:در حال حاضر نیز عشایر با بصیرت و قدرت خود در حفظ امنیت و مرزداری از مدافعان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی این روز را از امتیازات بسیار بالای شهر مرزی اصلاندوز عنوان کرد و افزود:در جنگ ایران و روس که یکی از توطئه های انگلیس بشمار می رفت، عباس میرزا ضربه سختی خورد و تعدادی از عشایر نیز به شهادت رسیدند.

امام جمعه اصلاندوز ،تاریخ اصلاندوز را یادآور رشادتها و عظمت عشایر غیرتمند دانست و گفت:عشایر در جنگهای مختلف بخصوص در جنگ ایران و روس پایداری و عزت خود را به رخ دشمنان کشاندند.

حجت الاسلام اسدزاده با تبریک روز ملی شهرستان به مردم و عشایر اصلاندوز گفت:این روز یکی از افتخارات و سند بزرگ شهر اصلاندوز است و باید قبور شهدای عشایر جنگ ایران و روس شناسایی و معرفی شوند.

وی همچنین به برگزاری دوازدهمین یادواره شهدای 168 شهید والامقام عشایر استان اردبیل در اصلاندوز اشاره و همگان را به حضور پرشکوه و گسترده در این مراسم بزرگ دعوت کرد.

خطیب جمعه اصلاندوز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگریهای رزمندگان اسلام افزود:امنیت و آسایش امروز کشور در سایه ولایت فقیه و خون شهدای نظام است.

حجت الاسلام اسدزاده در ادامه با اشاره به اظهارات برخی ها نسبت به ائمه جمعه مبنی بر دخالت ائمه جمعه به مسایل روز کشور و انتقاد از مسئولان گفت:نماز جمعه عبادی و سیاسی است،در نماز جمعه مسایل روز و بین المللی ،هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف دولت و مسئولان گفته شده و به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی همچنین بااشاره به روز بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت نوجوان بسیجی محمد حسین فهمیده و گرامیداشت 36 هزار شهید دانش آموز گفت:جای تاسف دارد که درس محمد حسین فهمیده از کتاب های درسی حذف شده و ما به شدت به این موضوع معترض هستیم.

امام جمعه اصلاندوز الگوگیری از سیره و روش زندگانی شهدای دانش آموز از جمله شهید فهمیده و مرحمت بالازاده را برای جوانان و دانش آموزان نسل امروز لازم و ضروری دانست و افزود: حذف درسی که برای دانش آموزان ما شهامت و ایثار را بیان می کند و نوجوانان ما را با مجاهدان و شهدا آشنا می کند در حقیقت اجرای خواسته دشمن و رسانه های اسراییلی است.

وی با بیان اینکه جوانان آینده سازان مملکت اسلامیمان هستند گفت:انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش نه تنها شهید فهمیده بلکه سایر شهدا را در کتابها بگنجاند تا برای جوانان امروزی الگو شوند.

حجت الاسلام اسدزاده بر برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت یوم الله 13 آبان و حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در برنامه های این ایام که موجب تقویت پایه های نظام اسلامی می شود، تأکید کرد.

وی در خطبه اول با دعوت خود و همگان به تقوای الهی، قناعت را بزرگترین گنج و عنایت پروردگار متعال دانست و تصریح کرد:قناعت درثروت بزرگترین نعمت است هرکس قانع به نعمتی که خدا میدهد غنی ترین مردم خواهد بود.

خطیب جمعه اصلاندوز حرص و طمع را باعث گرفتاری انسان و پایمال شدن حیثیت و شخصیت انسان دانست و گفت:امروز حقوق های نجومی برخی مدیران و اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان بخاطر حرص و طمع انهاست.

ارسال نظرات