دولت پاکدست اختلاس نمی کند/ غفلت از یاد خدا اساس بدبختی است

آیه الله معلمی: رئیس جمهور در آغاز کار دولت از آن با عنوان دولت دست‌پاک نام برد و خبر می‌رسد که در این دولت از صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۱۶۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله علی معلمی با بیان اینکه هر کسی که نماز را ترک کند، کفر ورزیده است، اظهار کرد: ترک نماز کفر عملی است و برای ماندن در مسیر عبودیت، بندگی و تقوا باید پاک بمانیم.

وی افزود: گاهی انسان به ظاهر مسلمان است ولی کافر می‌میرد و برای اینکه گرفتار این ورطه نشود باید سعی کند احکام الهی را بشناسد و در عمل پایبندی به احکام داشته باشد.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: غافل شدن از یاد خدا اساس بدبختی انسان را فراهم می‌کند و یاد خدا انسان را در مسیر پایبندی به موازین الهی و تقوا هدایت می‌کند چرا که تقوا بهترین پس‌انداز و عالی‌ترین ذخیره برای دنیای آخرت است.

این مسؤول به معرفی یکی از کتاب‌های امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: زمانی که امام خمینی(ره) به کشور ترکیه تبعید شدند تنها کتابی که به‌همراه خود داشتند کتاب «وسیلة‌النجاة» بود و ایشان حاشیه‌ای بر این کتاب داشت و حواشی فتاوی خود را در کتاب مستقلی با نام «تحریرالوسیله» گنجانید که یکی از مباحث آن مربوط به نماز جمعه و شرایط و آداب برگزاری آن است.

معلمی افزود: قبل از انقلاب برگزاری نماز جمعه مقدور نبود چرا که خطیب جمعه باید با تکیه بر سلاح خطبه بخواند و تکیه بر سلاحی که در اختیار طاغوت بود مشروعیت نداشت ولی به فضل الهی در سایه انقلاب اسلامی، فرماندهی نیروهای مسلح در این کشور بر عهده ولی فقیه قرار گرفت و امکان برگزاری دارد.

وی با بیان اینکه خطیب‌ جمعه باید در خطبه‌ها مسائل دین و دنیا را برای مسلمانان مطرح کند، اظهار کرد: مسلمان باید بداند در بلاد اسلامی چه اتفاق‌هایی رخ می‌دهد و حق ندارد بگوید به من ربطی ندارد بلکه باید براساس توانش در رفع آن بکوشد و هوشیار باشد که مبادا زیر سلطه کفار قرار گیرد.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: تمام دغدغه امام راحل این بود که ملت و دولت ایران مستقل شوند و مکتب اهل‌ بیت(ع) هم به استقلال اشاره دارد و رهنمودهای مقام معظم رهبری هم بر اساس این راه تبیین شده است.

این مسؤول با بیان اینکه ای کاش ملت و دولت همواره گوش به فرمان امام بودند، افزود: اگر این چنین بود هیچ‌ فردی ضرر نمی‌کرد و به نفع همه بود چرا که گاهی انسان اخباری را می‌شنود که جای تأسف دارد و رنج‌آور است.

وی با بیان اینکه فرهنگیان در میان کارمندان دولتی از کمترین دستمزد و حقوق بهره‌مند هستند، اظهار کرد: 900 هزار نفر از فرهنگیان کشور در صندوق ذخیره سهم داشته‌اند و خبر از فساد مالی 8 هزار میلیارد تومانی از این صندوق می‌رسد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نگرانم که رفته رفته فساد مالی در دستگاه دولتی نهادینه شود و قبح و زشتی آن از بین رود.

این مسؤول با اشاره به اینکه در کشورهای کمونیستی با مجرمان مالی برخوردی در حد مجازات اعدام می‌شود، بیان کرد: در اوایل کار دولت، برخی‌ها دولت گذشته را به فساد محکوم کردند که باید به آنان گفت باید هر فردی که دچار تخلف شده است را شناسایی و محاکمه کرد.

معلمی در ادامه به اجرای برجام اشاره کرد و گفت: در هفته‌ای که گذشت، هشت نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد تجدید‌نظر در برجام به رئیس‌جمهور تذکر رسمی دادند.

وی افزود: وعده بود که از روز اجرایی شدن برجام، همه تحریم‌ها برداشته شود اما خود مسؤولان مرتبط با این قضیه گفتند که کارشکنی در ارتباط با مسائل مالی و بانکی همچنان ادامه دارد و چرا باید به جای شفاف‌سازی یقه هم را بگیریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با تمام وجود طالب موفقیت دولت هستم چرا که معتقدم توفیق نداشتن دولت برای نظام ضرر است ولی کسی که در رأس مدیریت قرار دارد نباید یک اصل را فراموش کند و آن این است که باید ببیند در جایگاهی که قرار گرفته است توانایی دارد یا خیر و اگر توانایی ندارد صادقانه با مردم حرف بزند نه اینکه فرافکنی کند.

این مسؤول به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و گفت: فردی که می‌خواهد در این انتخابات شرکت کند باید بداند که با رأی خود چه تیمی را بالا می‌آورد چرا که رفته رفته به این سمت رفته‌ایم که آیا انتخابات ما باید فردمحوری باشد یا تمرکز تیمی.

معلمی در ادامه با بیان اینکه چند وزیر به دلایلی عزل شده یا استعفاء داده‌اند، اظهار کرد: به طور قانونی این وزرا باید توسط نمایندگان استیضاح می‌شدند تا مردم هم چیزهایی می‌فهمیدند اما به گونه‌ای دیگر رفتند که بر سؤال و جواب سرپوش گذاشته شد.

وی ادامه داد: پیامک‌های متعدد از یک استاد حوزه برای رأی گرفتن برای وزرای پیشنهادی ارسال شده است که متن آن این‌گونه است گروه‌های مختلف با افکار متضاد و غیرمرتبط با وزارت فرهنگ کار دارند و وزیر باید مانند نخ تسبیح این افراد را نگه دارد که باید به این آقا گفت: وزیر فرهنگ باید فرهنگ اسلام ناب محمدی را اجرا کند نه اینکه افراد الحادی را مشبه و نگهدار باشد.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد از سفره بیت‌المال ملت ارتزاق می‌کند و باید حافظ فرهنک و انقلاب باشد، افزود: معتقدم وزیر سابق ارشاد شخصاً اشکالی نداشت و اشکال در برنامه‌ها و نگرش‌ها است و اگر قرار است اصلاحی انجام شود باید نگرش‌ها و برنامه‌ها را درست کرد.

معلمی مسائل اقتصادی را همانند مسائل فرهنگی مهم برشمرد و گفت: توقع آحاد جامعه این بود در مسائل اقتصادی تحول ایجاد شود ولی در این زمینه در دولت تحول جدیدی دیده نشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها