مزرعه علمی تحقیقاتی پیارم، مولد اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد حاجی‌آباد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد با ایجاد مزرعه علمی تحقیقاتی پیارم مولد اقتصاد مقاومتی در منطقه است.
کد خبر: ۸۷۶۹۹۴۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
طرح اقتصاد مقاومتی چند سال است در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت، زیرا با مشارکت همگانی در اجرای این طرح، زیرساخت‌ها و پایه‌های کشور مستحکم‌تر می‌شود و می‌تواند اقتصاد را از زوال و نابودی نجات دهد و تاکنون گام‌های موثری از سوی نهادهای ذیربط برداشته شده است.

طی چند سال اخیر در این راستا مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد به‌منظور استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود، اقدام به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان کرده است تا بتواند در این امر خطیر سهیم و با اثربخشی و مشارکت همگانی بر آن جامه عمل بپوشاند.

دانشگاه آزاد اسلامی حاجی آباد از جمله واحدهای موفقی در استان هرمزگان است که با عملکرد اثربخش خود در راستای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و راه‌اندازی مزرعه علمی و تحقیقاتی توانسته ارتباط خوبی بین صنعت و دانشگاه برقرار سازد زیرا در آینده‌ای نزدیک شاهد اثرات و پیامدهای مثبت آن و تحول اقتصاد در این واحد دانشگاهی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حاجی‌ آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد گفت: مزرعه علمی تحقیقاتی پیارم با مساحتی بالغ بر 30 هکتار است که 8 هکتار آن زیر کشت نخیلات است و روز گذشته نیز 450 اصله نخل پیارم کاشته شد که در مجموع صاحب 1300 اصله نخل پیارم، از ارقام مرغوب نخل در جهان است داراست.

محمد حیدری نارمندی افزود: این مزرعه در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده است و یکی از بنگاه‌های زودبازده است که منابع غیر شهری را تشکیل می‌دهد و عمده‌ترین هدف از ایجاد آن، عدم وابستگی دانشگاه به شهریه و منبع درآمدی برای این مجموعه علمی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی حاجی آباد از ایده‌های برتر در زمینه‌های مختلف اقتصادی، علمی، اجتماعی و ... حمایت می‌کند خاطرنشان ساخت: در آینده این واحد دانشگاهی با به ثمر نشستن «مزرعه علمی تحقیقاتی پیارم» به خودکفایی کامل خواهد رسید و بار دیگر به ندای مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات ایشان لبیک خواهد گفت.
ارسال نظرات