خبرهای داغ:
آیت الله شبستری:

علامه طباطبایی با ایستادگی در برابر غرب، آن ها را مجذوب اسلام کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش بزرگداشت مقام علمی و اخلاقی علامه طباطبایی(ره)، علامه طباطبایی را از علما و مصادیق بارز عالم اخلاقی دانست و گفت: علامه طباطبایی(ره) علاوه بر ایستادگی در برابر فرهنگ غربی، بسیاری از غربی‌ها را مجذوب دین اسلام و تشیع کرد.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۷۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری، تفسیر المیزان علامه طباطبایی را شاهکاری در دنیای اسلام خواند که دانشمندان بزرگ بر بی نظیر بودن آن اعتراف می‌کنند.

وی افزود: شهید مطهری به عنوان شاگرد علامه طباطبایی، این تفسیر را بهترین تفسیر از صدر اسلام تا کنون دانسته و اذعان کردند که کمتر مشکلی در موضوعات اسلامی و سؤالات دینی مطرح است که پاسخ آن در المیزان یافت نشود.

آیت الله شبستری با بیان اینکه تفسیر المیزان در میان اهل سنت هم به عنوان مرجع مطرح است، خاطرنشان کرد: در این کتاب، آیات با آیات تفسیر شده که به عنوان شاهکاری در جهان اسلام مطرح است.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه شاگردان علامه طباطبایی(ره) در دروس خود حتی یک بار هم کلمه «من» را از وی نشنیدند، ادامه داد: علامه طباطبایی به امام خمینی(ره) ارادت زیادی داشتند و امام راحل نیز بر حفظ شأن و شخصیت علمی و دینی وی تأکید کرده و فوت علامه طباطبایی را ضایعه‌ای برای دنیای اسلام دانستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها