مسئول کانون مداحان زرین آباد ایجرود:

کسب رتبه اول هیئت باب الحوائج علی اصغر در بین دیگر هیئت ها شهرستان ایجرود

30 هیئت در ایجرود ثبت شده است که این هیئت باب الحوائج علی اصغر رتبه اول را در بین دیگر هیئت ها شهرستان ایجرود کسب کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۳۸۷
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول کانون مداحان زرین آباد ایجرود با بیان اینکه هر ساله در ایام رحلت پیامبراکرم(ص)،شهات امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) هیئت باب الحوائج علی اصغر (ع) با حضور اهالی روستا و پیاده روی از مقابل مسجد روستا تا مقابل امامزاده سید داود (ع) به عزاداری در این ایام می پردازیم، گفت: تنها دغدغه اصلی ما نبود سرویس بهداشتی در این امامزاده است.

مردم روستای شیوه ایجرود در ایام پایانی ماه صفر با حضور پر شور در هیئت باب الحوائج علی اصغر (ع) به عزاداری می پردازند و هر ساله از مقابل مسجد روستا تا امامزاده سید داود(ع)، این روستا پیاده روی می کنند، رضا محمودی «مسئول کانون مداحان زرین آباد ایجرود» در حاشیه های این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با اشاره به اینکه هیئت باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع)، از سال 93 شروع بکار کرده است، اظهار داشت: هیئت باب الحوائج علی اصغر (ع) در بین مردم روستا از استقبال بی نظیری برخوردار است.

وی با بیان اینکه بانی این هیئت در واقع خود مردم هستند، افزود: ما هر ساله در روز تاسوعا و عاشورا با برگزاری دسته عزادرای و هیئت زنجیر زنی و سینه زنی بر پا می کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه هر هفته پنج شنبه ها هیئت باب الحواج علی اصغر برنامه دارد، ادامه داد: ندبه خوانی، قرائت زیارت عاشورا، برپایی جشن در میلاد و مناسبت ها، برگزاری دسته های عزاداری از جمله برنامه های این هیئت است.

وی با تاکید بر اینکه هر ساله در ایام رحلت پیامبراکرم(ص)،شهات امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) این هیئت به عزاداری می پردازد، افزود: کلیه اهالی روستا با پیاده روی از مقابل مسجد روستا تا مقابل امام زاده به عزاداری در این ایام می پردازیم.

مسئول هیئت باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) ادامه داد: هدف از اجرای این پیاده روی، آگاهی بیش از پیش جوانان در خصوص زندگانی ائمه اطهار(ع) است.

محمودی با بیان اینکه بصورت ثابت در این هیئت 100 نفر فعالیت دارند، یادآور شد: هیئت باب الحوائج علی اصغر شیوه سه مداح دارد.

وی با اشاره به اینکه 30 هیئت ثبت شده در ایجرود داریم که این هیئت رتبه اول را در بین دیگر هیئت ها شهرستان ایجرود کسب کرده است، خاطر نشان کرد: ازروستاهای مختلف نیز در این مراسم شرکت دارند.

محمودی با بیان اینکه از مسئولین تقاضای حمایت از هیئت ها را داریم چراکه حضور مسئولین مایه دلگرمی جوانان هستند، اضافه کرد: « تنها مشکلی که در حال حاضر داریم نبود سرویس بهداشتی در امامزاده سید داود(ع) است».

وی با اشاره به اینکه از طرف مردم حدود 20 میلیون تومان برای تعمیرات ساختمان امامزاده این روستا هزینه شده است، گفت: از اداره اوقاف ایجرود درخواست تامین اعتبار برای احداث سرویس بهداشتی را در اینجا داریم.

محمودی با اشاره به اینکه هیئت باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) روستای شیوه ایجرود در تمامی هفته ها و به مناسبت های مختلف فعالیت دارد، اذعان کرد: «در طول سال سینه زنی می کنیم، اما در دهه محرم هم هیئت زنجیر زنی داریم و هم سینه زنی».

مسئول هیئت باب الحوائج علی اضر (ع) شیوه ایجرود با بیان اینکه برای برگزاری مراسم عزاداری از مقابل

مسجد روستا تا امامزاده داود (ع)، پیاده روی می کنیم، تصریح کرد: امام زاده داود (ع) از نوادگان امام جعفر

صادق (ع) است.

حال با توجه به گردشگر پذیر بودن امامزاده سید داود (ع)، انتظار میرود مسئولین امر به وضعیت کنونی آن رسیدگی کنند اما متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

بازهم مردم این روستا و اهالی بودند که با نذورات خود، نیازهای امامزاده را مرتفع می سازند.

در شريعت مقدس اسلام نیز طهارت شرط صحت بعضى از عبادات است كه بدون آن عمل باطل است و در برخى، شرط كمال است كه نبود آن از ارزش عمل مى كاهد.

تنها درخواست مردم و بخصوص جوانان امامزاده سید داود (ع) فقط و فقط احداث سرویس بهداشتی و وضوخانه است که مهمترین اصل قبل از اقامه نماز، طهارت است، می باشد.

ارسال نظرات