مديركل ميراث فرهنگي زنجان:

احداث چهار مجموعه بازارچه صنایع‌دستی در دستور کار قرار دارد

احداث چهار مجموعه بازارچه صنایع‌دستی بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۹۶۶۱۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

مديركل ميراث فرهنگي زنجان:

احداث چهار مجموعه بازارچه صنایع‌دستی در دستور کار قرار دارد

احداث چهار مجموعه بازارچه صنایع‌دستی بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از احداث مجتمع سه هكتاري صنایع‌دستی نیکان در عوارضی زنجان خبر داد و گفت: هشت باب از کمپ‌های گردشگری استان زنجان آماده واگذاری است.

یحیی رحمتی افزود: از مجموع 48 باب سرویس بهداشتی در دست احداث، 17 مورد آن تکمیل و تحویل بهره‌برداران شده است.

وی تصریح کرد: به منظور احداث بازارچه‌های هنرهای سنتی در جوار رختشویخانه، در حال دریافت مجوز مورد نظر هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه بازارچه‌های هنرهای سنتی پس از تکمیل به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، اضافه کرد: احداث چهار مجموعه بازارچه صنایع‌دستی هم بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در دستور کار قرار دارد.

رحمتی با اشاره به اینکه یکی از این بازارچه‌ها شامل بازارچه صنایع‌دستی زنجان است که در جنب موزه رختشویخانه راه‌اندازی شده است، یادآور شد: مجتمع‌های صنایع‌دستی در عوارضی‌های استان نیز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه زمین مورد نظر برای احداث بازارچه ظریفان در عوارضی زنجان، قزوین تحویل شده است، ادامه داد: مرحله طراحی این مجتمع پایان یافته و کار اجرایی آن تا سه ماه آینده آغاز می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه 3 هکتار زمین برای احداث مجتمع صنایع‌دستی نیکان در نظر گرفته شده است، افزود: مراحل واگذاری این زمین طی می‌شود.

رحمتی به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری هم اشاره کرد و بیان داشت: احداث مرکز اطلاع رسانی در شهر دندی و گیلوان شهرستان طارم از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی توجه به روستاهای هدف گردشگری را یکی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان دانست و یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی همچون دوره آموزشی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی از جمله برنامه‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان سرمایه‌گذاری در روستاهای هدف گردشگری را از اهداف این اداره کل اعلام کرد.

ارسال نظرات