خبرهای داغ:

مراسم گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ دی سال ۵۷ در باغملک برگزار شد

با حضور آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ دی ماه سال ۵۷ مردم رودزیر و همچنین شهیدان این قیام شهید جاویدان و شهید داورپناه در روستای رودزیر باغملک برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۵۳۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ دیماه سال ۵۷ مردم رودزیر و همچنین شهیدان این قیام شهید جاویدان و شهید داورپناه ظهردیروز با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) ، ائمه جمعه شهرستان های باغملک ، صیدون ، هفتکل ، ایذه ، دهدز ، فرماندار ، فرمانده سپاه ناحیه باغملک ، روحانیون و خیل عظیمی از مردم شهیدپروز و انقلابی منطقه در روستای رودزیر باغملک برگزار شد.

 

در این مراسم  ابتدا حیایی اهوازی فرماندار باغملک ضمن خوشامدگویی  و قدردانی از عوامل برگزار کننده این مراسم بزرگداشت بیان کرد: دینداری و تبعیت از روحانیون و علما و ظلم ستیزی مردم  ویژگی های مهمی بودند که  باعث این قیام بزرگ در منطقه شد .

 

پس از آن حجت الاسلام والمسلمین بهمنی امام جمعه صیدون به تشریح واقعه قیام ۱۵ دی ۵۷ و نحوه شهادت شهیدان احمد داورپناه و شهید اسکندر جاویدان پرداخت.

آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ دی ۵۷  در روستای رودزیر باغملک گفت: ۳۷ سال پیش در چنین روزی مطلع شدیم مردان شرف و فضیلت و غرور آفرینان در همین منطقه به راه افتادند، حماسه آفریدند و در راه خدا شهید شدند، برای اینکه مرجع تقلیدشان امام خمینی(ره) دستور داد در برابر طاغوت قیام و با آن مبارزه کنیدشاه دیگر اعتباری ندارد و در این کشور ظالمان ، استکبار و استبداد حکومت نخواهند کرد حکومت به دست خود مردم خواهد افتاد.  

 وی ادامه داد: آن بزرگمردان به امر امام خود لبیک گفتنداگر چه امروز در بین ما نیستند ولی افتخاری بزرگ آفریدند.  

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأیید کرد: آنان پیشکسوتان شهادت هستند و ما باخدای خود پیمان می بندیم که تا آخرین قطره خون و تاآخرین نفس راهشان را ادامه دهیم.   

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: اگر امروز ایران ما در امنیت و ثبات است و دشمنان از  قدرت ما هراس دارند به این دلیل است که ما هرگز با دشمنان اهلبیت در صلح نبوده ایم.  

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد:اسلام علوی هرگز با اسلام یزیدی و اموی صلح نخواهد کرد تاکنون برای ما مشکلاتی به وجود آورده اند ولی نتوانسته و نمی توانند به مرکز پایداری ما نزدیک شوند و راه ما همان راه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای یعنی راه ظلم ستیزی و ایستادن بر ارزشهای اسلامی است. 

وی تأکید کرد: تکلیف شرعی امروز عمل به اقتصاد مقاومتی است ما باید اقتصاد مقاومتی را از روستاها شروع کنیم و به تولیدات خانگی بپردازیم.  

آیت الله جزایری با اشاره به درگیری های طایفه ای در منطقه گفت:از شما که در صراط مستقیم هستید انتظار داریم بین کسانی که در اطراف شما هستند کدخدامنشی و صلح برقرار کنید که ایجاد صلح نعمت بزرگی ست .  

وی در پایان با اشاره به برداشت آب از رودخانه علاء بیان داشت : شنیده ام مزاحمتی برای آب رودخانه کوچک اینجا ایجاد شد که بسیار تعجب کردم و بدم آمد و صریحا عرض می کنم با کسانی که بخواهد برای مردم صیدون مزاحمت ایجاد کنند به شدت مخالف هستم و اگر به سمع شان نرسید شما برسانید .

 

دیگر سخنرانان این برنامه سردار شاهوار پور فرمانده سپاه ولی عصر(عج) بود

 

شعرخوانی و مداحی توسط شاعر و مداح بومی منطقه از دیگر برنامه های این مراسم بزرگ بودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها