با حضور 10 ایستگاه آتش نشانی با ۱۵ تانکر آب

آتش سوزی ساختمان پلاسکو مهار شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی اعلام کرد صبح امروز ساختمان‌ پلاسکو از ساختمان‌های بلند مرتبه تجاری تهران در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی که دچار حریق گسترده شده بود مهار شد اما هنوز عملیات پایان نیافته است.
کد خبر: ۸۸۱۰۰۳۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران است و قدمت 53 ساله دارد صبح امروز دچار آتش سوزی گسترده شد که مهار شد.

جلال ملکی گفت:‌ دقایقی پیش حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران 10 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه وسایل و تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند. ضمن اینکه 15 تانکر آب به همراه 200 آتش نشان هم اکنون در حال اطفا حریق هستند.

وی افزود: ساختمان پلاسکو از طبقه هشتم به بعد دچار حریق و دود بسیاری از این ساختمان متصاعد شد.
 
این در حالی است که آلودگی هوای تهران مانع از دیده شدن دود شدید ناشی از این حریق گسترده در فواصل دوردست است.

وی گفت: با توجه به اینکه ساختمان پلاسکو کاملاً در بخش پوشاک و البسه فعالیت می‌کند، آتش‌نشانان باید برای جلوگیری از گسترش آتش، از چند بخش وارد عمل می‌ ‌شدند که با انجام سریع این کار اکنون آتش تحت کنترل و مهار شده است اما با این حال عملیات هنوز به اتمام نرسیده است.

آتش نشان در دقایق اولیه عملیات موفق شدند دهها نفر را نجات دهند.

وی یادآور شد: ۶ نفر هم به دلیل دود و آتش به لبه‌های پنجره‌های پناه برده بودند با استفاده از نردبان هیدرولیکی نجات یافتند. همچنین تاکنون ۲ نفر مصدوم هم به دلیل دود گرفتگی مصدوم شده‌اند که تحویل عوامل اورژانس شده‌اند.

شدت حادثه در حدی است که ترافیک در این خیابان را دچار مشکل و اختلال کرده و دود ناشی از حادثه نیز آسمان این منطقه را فراگرفته است.

در همین حال تعداد زیادی از خودروها و عوامل امدادی شامل آتش نشانی و اورژانس تهران در محل حادثه حاضر هستند.

معاون عملیات اورژانس تهران هم از استقرار 2 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو خبر داد.
 


 
ارسال نظرات