خبرهای داغ:
شهردار تبریز خبر داد؛

شکوفایی بیش از دومیلیون گل لاله در بهار

شهردار تبریز با بیان این‌که تمهیدات لازم برای فضاسازی‌ با گونه‌های مقاوم و متنوع بهاره اندیشیده شده است، از توسعه چشمگیر برنامه‌های لاله‌کاری در بهار سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۱۷۰۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری کلان شهر تبریز، صادق نجفی بر لزوم استفاده از تجربه لاله‌‌کاری‌ سال های گذشته تاکید کرد و افزود: سال گذشته شاهد کاشت دو میلیون پیاز لاله، در سطح شهر بودیم؛ این حجم از گل‌کاری، امسال با کاشت پیازهای جدید و استفاده از حداکثر ظرفیت پیازهای قدیمی، افزایش کمی و کیفی خواهد داشت.

وی یادآور شد: در سه سال گذشته، توسعه فضای سبز چه در بخش درختکاری و چه در خصوص گونه‌های زینتی، بر مبنای کاهش هزینه‌ها پیگیری و تلاش شده مناطق در تامین نهاده‌های درختی و نشاهای گل خوداتکا باشند.
نجفی بیان کرد: کاشت گل‌های لاله از برنامه‌های ثابت سال‌های اخیر بوده که با نقش موثر در نشاط اجتماعی شهر داشته و با استقبال عموم شهروندان و فعالان رسانه‌ای همراه بوده است.

شهردار تبریز ادامه داد: با در نظر داشتن همین موضوع، بسترهای لاله‌کاری سال آینده از هم‌اکنون مهیا شده که کاشت ۵۰ هزار پیاز لاله زیبا و متنوع در تفرجگاه تاریخی ائل‌گلی از آن جمله بخش‌های آن است.
وی با اشاره به این که دوره‌ شکوفایی لاله‌ها با رسیدن بهار آغاز می‌شود، گفت: با تداوم برنامه‌های کاشت انواع گل‌های زینتی، زیبا و مقاوم، بهار ۹۶ به یکی از زیباترین و خاطرانگیزترین دوره‌های فضای سبز شهر تبریز تبدیل خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها