فاطمه آجرلو در گفتگو با «بسیج»:

نگاه متعالی به فرهنگ، جهاد در راه عقیده را به دنبال دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: کار فرهنگی یعنی ارتباط تنگاتنگ با تعالیم، برقراری ارتباط انسان با خود واقعی و عزت نفس و روح ایثار و گذشت وقتی اینها تعریف شوند نگاه به حوزه فرهنگی نگاه مترقی و متعالی خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۲۲۵۱
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
فاطمه آجرلو عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اهمیت فرهنگ و صف آرایی فرهنگی در مقابل دشمن گفت: همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند هر کس در راه فرهنگ کشته شود در راه خدا کشته شده است.

وی افزود: امام حسین (ع) که حماسه عاشورا را رقم زدند و در تاریخ ماندگار شدند به خاطر بحث فرهنگ آزادگی و خط بطلان کشیدن به فرهنگی بردگی بود. اگر در راه عقیده خودمان جهاد کنیم زندگی معنا و مفهوم می یابد و می بینیم که هر آنچه حماسه در زندگی بشریت و اسلام رقم خورده به خاطر همین معنی و مفهوم فرهنگ است.

آجرلو ادامه داد: فرهنگ یعنی فرّ به معنی شکوه و عظمت که مطلق آن خداست و هنگ یعنی آهنگ حرکت به سمت این شکوه و جلال و مطلق خداوند و با این معنی می بینیم که اگر در این راستا قدم برداریم همان شهید فی سبیل الله محسوب می شویم. با این ادبیات باید ببینیم که قدم برداشتن در راستای فعالیت های فرهنگی چه دامنه گسترده ای پیدا می کند از بدو تولد که ما اذان را به گوش بچه می خوانیم تا لحظه مرگ که تلقین می دهند همه اینها یعنی فرهنگ یعنی مبارزه با استکبار و رفتن به سمت آزادگی و حرکت به سمت تعالی و بزرگ شدن و دوری از پلیدی و سیاهی و جهالت، اینها همه تعریف شده و کار فرهنگی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: بعضی تعالیم داریم که دین ما را متفاوت از ادیان دیگر می کند مثل حجاب که برای زن و مرد است همین حجاب باعث تعالی و رشد و استحکام انسانیت و معرفت است. اصل دیگری به نام امر به معروف و نهی از منکر را نیز داریم که با تمام ساز و کارهای خودش یک امر فرهنگی محسوب می شود پس کسی که می خواهد به این امر مترقی ورود پیدا کند باید خودش به آن معروف عمل کرده و از آن منکر دوری کند.

آجرلو گفت: کار فرهنگی یعنی ارتباط تنگاتنگ با تعالیم، برقراری ارتباط انسان با خود واقعی و عزت نفس و روح ایثار و گذشت وقتی اینها تعریف شوند نگاه به حوزه فرهنگی نگاه مترقی و متعالی خواهد شد.

ارسال نظرات