خبرهای داغ:
معاون رئیس‌جمهور:

جوانان شاه‌کلید مبارزه با خشونت در جهان اسلام هستند

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان با اشاره به اینکه جوانان شاه‌کلید مبارزه با خشونت هستند، گفت: جوانان جهان اسلام می‌توانند با ظرفیت‌های بسیار خود، خشونت فعلی در کشورهای اسلام را از بین ببرند.
کد خبر: ۸۸۱۹۱۲۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

شهین‌دخت ملاوردی در مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام در این شهر اظهار داشت: جوانان جهان اسلام می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های بسیار خود، خشونت فعلی موجود در منطقه خاورمیانه را از بین ببرند.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم خاطرنشان کرد: امروز برای توسعه پایدار در کشورها نیاز به برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت داریم که در دهه‌های اخیر عوامل متعددی دست‌ به‌ دست یکدیگر داده که تغییرات بسیاری به وجود آید که یکی از عوامل این تغییرات، جوانان هستند.

ملاوردی ادامه داد: امروز فرصت‌ها و چالش‌های بسیاری پیش‌روی کشورهای جهان است که جوانان به‌عنوان سرمایه انسانی یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده وضعیت آینده هستند و باید جوانان را برای فردا آماده کرد.

این مقام مسؤول افزود: در توجه به جوانان باید حساسیت کشورها برانگیخته شود تا جوانان را بیشتر دریابند که امروزه باید گفت شوربختانه نسل جوان کشورهای اسلامی رو‌به پیری گذاشته است.

وی اضافه کرد: کشورهای اسلامی ظرفیت عظیمی به نام جوان دارند که می‌توانند با سرمایه‌گذاری بر آن‌ها جهان اسلام را توسعه دهند که برنامه‌هایی مانند پایتختی جوانان جهان اسلام می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

ملاوردی گفت: در دهه‌های اخیر بی‌توجهی به جوانان به‌ویژه دختران چالش‌های جدی را برای کشورهای اسلامی ایجاد کرده است که باید گفت ساختارهای جدید، حضور دختران را در مسائل اجتماعی بیشتر می‌طلبد.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: دین اسلام با استفاده از آموزه‌های قرآنی جایگاه والایی را برای زن در نظر گرفته و حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی مانع وظیفه خانه‌داری آن‌ها نمی‌شود که از نظر اسلام زنان می‌توانند در تمام سطوح اجتماعی مشارکت داشته باشند.

وی افزود: توسعه اجتماعی، تغییرات فرهنگی و... شرایط جدیدی برای زنان فراهم آورده است و موجب به وجود آمدن دو شخصیت برای آن‌ها شده که باید این وضعیت مدیریت شود.

ملاوردی با مرور بر 10 دستورالعمل در مورد جوانان که در نشست استانبول مطرح ‌شده است مانند افزایش مهارت، تضمین رفاه، پیشگیری از فرهنگ خشونت، توسعه گفتمان صلح، کاهش فاصله و شکاف جنسیتی و... اظهار داشت: در حال حاضر 300 میلیون جوان در کشورهای اسلامی وجود دارد که برنامه‌ریزی برای این جمعیت ضرورتی انکارناپذیر است.

معاون رئیس‌جمهور در پایان نیز گفت: امروز کشورهای اسلامی در حال تجربه موج جدیدی از خشونت هستند که باید جوانان به‌عنوان شاه‌کلیدهای اصلی در از بین بردن این خشونت‌ها وارد عمل شوند و جهان را از تعالیم انسانی و ارزشمند اسلام آگاه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها