پژوهشگر حوزه ی هنری در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

نمایش؛ بهترین راه برای انتقال پیام فرهنگی انقلاب

دکتر رقیه سیروس اسکویی با بیان اینکه هنرمند در بازی هر نقش، در حقیقت آن را زندگی می کند، یادآوری کرد: نمایش قطعه ای از زندگی و سینما عکسی از آن است
کد خبر: ۸۸۲۱۶۰۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
دکتر رقیه سیروس اسکویی پژوهشگر حوزه ی هنری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: تأثیر هنر بر روح انسان بسیار عمیق و ماندگار است و هنر بسیار موثر در انتقال فرهنگ است.

وی با اشاره به مراسمات فرهنگی دهه فجر انقلاب گفت: نمایش هنری فراتر از تمامی هنرها بوده و آدمی از دیرباز به داستان سرایی، قصه پردازی و بازآفرینی افسانه های کهن اهتمام ورزیده به طوری که روند تکامل فرهنگ و هنر همراه و همسو با روند تکامل بشر است.


اسکویی با تاکید بر اینکه نمی توان منکر اشاعه لذت و اندیشه ورزی در تمامی سطوح جامعه شد، هنر نمایش را عجین شده با تمام لحظات زندگی انسانی دانست.

پژوهشگر حوزه ی هنری با بیان اینکه هنرمند در بازی هر نقش، در حقیقت آن را زندگی می کند، یادآوری کرد: نمایش قطعه ای از زندگی و سینما عکسی از آن است.

اسکویی ادامه داد: بسترسازی محیط اجتماعی برای شکوفایی، رشد، بالندگی و انتقال هنر، وظیفه خطیری است که بر دوش بزرگان فرهنگ قرار گرفته است و باید با همدلی و همزبانی بیشتر با هنرمندان، آنها را در این مسیر همراهی کرد.

وی آگاه سازی جهانیان نسبت به مبانی و اهداف انقلاب اسلامی ایران، گسترش مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مسلمان و ایجاد وحدت بین مسلمانان را از ضرورت های جامعه کنونی دانست و گفت: با استفاده از زبان هنر به خصوص هنر نمایش می توان به این اهداف جامه عمل پوشاند.

وی افزود: با دعوت از مردم با تبلیغ و اطلاع رسانی صحیح رخدادهای نمایشی می توان با زیباسازی و بهره وری پایدار از فضای واقعی چه در صحنه نمایش و چه بعد از آن، جامعه ای پویا و جوان داشت.

اسکویی تجلیل از نخبگان فرهنگی خصوصا نخبگان فرهنگ انقلاب را وظیفه ی همگان دانست و گفت :آنچه ایجاد انگیزه برای فرهنگ آفرینان عرصه ی انقلاب میشود همین حمایت ها و تشویق هایی ست که به ظاهر شاید خیلی مهم نرسد اما تاثیر بسزایی در گسترش فرهنگ انقلابی دارد.

ارسال نظرات