خبرهای داغ:
با احتمال وقوع بارندگی‌های شدید در فارس

مردم در زمان بارندگی شدید از نزدیکی به کانال‌های خروج آب پرهیز کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان فارس با اشاره به پیش‌بینی وقوع بارندگی‌های شدید از یکشنبه‌ شب در فارس، گفت: مردم از نزدیکی به کانال‌های خروج آب و مسیل‌ها به جد پرهیز کنند.
کد خبر: ۸۸۲۴۱۱۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

حسن فیاض پور  اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌ها سازمان هواشناسی از یکشنبه‌شب یک سامانه پر بارش وارد استان فارس می‌شود که میزان بارش‌ها در غرب، جنوب، شرق و جنوب شرقی و تا حدودی مرکز استان قابل‌توجه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت و تاب‌آوری هر ظرفی می‌تواند مظروف خود را تحت تأثیر قرار دهد، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که بر اساس اعلام آماده‌باشی که به دستگاه‌ها، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و ... دادیم تا حد امکان ظرفیت و تاب‌آوری خود را در برابر تمام حوادث ازجمله بارندگی‌های شدیدی که منجر به طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود، بالا ببریم.

این مقام مسؤول با عنوان اینکه به وجود آمدن سیل ناشی از افزایش میزان دریافت نسبت به حجم و ظرفیت مجرای گذر آب است، گفت: اگر حداکثر ظرفیت را برای عبور آب در معبرهای سطح شهر و ... ایجاد کنیم به‌یقین مشکلی در بارندگی‌های شدید نخواهیم داشت.

فیاض پور در توصیه به مردم به‌ویژه عشایر نیز اظهار داشت: مردم در زمان بارندگی‌های شدید، وسایل، اتومبیل و دارایی‌هایشان را که در معرض تهدید است از نزدیک مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور کنند، افزون بر اینکه از نزدیکی به رودخانه‌ها و کانال‌های درون‌شهری که برای خروج آب تهیه‌شده باید به جد پرهیز کرد تا با کم‌ترین مخاطره این وضعیت را پشت سر بگذاریم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها