رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان:

شناسایی علائم بیماری سرطان به طور قطع در بهبودی اشخاص مؤثر است

کد خبر: ۸۸۳۶۳۱۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان گفت: خوشبختانه با تلاش خیران و دست‌اندرکاران مهرانه، این مجموعه کشوری و حتی منطقه‌ای شده است و این چیزی نیست که بتوانیم از کنارش به این راحتی‌ها عبور کنیم.

دکتر مینوش مقیمی با بیان این‌که نمی‌توانیم با یک کلمه و یا یک جمله سبب ترک عادت‌های غذایی افراد شویم، افزود: باید بپذیریم که در دنیای پراسترسی زندگی می‌کنیم در نتیجه ضروری است کاملاَ منطقی و حساب و کتاب شده، آشنایی اولیه و ابتدائی با بیماری‌ها و علائم آن‌ها داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان و فوق تخصص خون و آنکولوژی توجه افراد به امر آموزش را در پیشگیری از ابتلا به سرطان و یا درمان بهنگام آن هم گفت: آموزش به مردم در صورتی محقق می‌شود که افراد از ارگان‌های ذیربط نظیر دانشگاه علوم پزشکی و مراکزی نظیر مهرانه طلب کنند. البته در حال حاضر خدمات آموزشی در حوزه پیشگیری توسط مهرانه فراهم شده است.

وی عدم انکار بیماری از سوی فرد مبتلا، دیدن واقعیت‌ها و شناسایی علائم غیرطبیعی بدن به طور مثال در سرطان حدود 8 علائم از جمله خونریزی‌های غیرطبیعی و حضور در برنامه‌های آموزشی تأکید کرد.

دکتر مقیمی ادامه داد: حضور بیمار در ابتدای مرحله ابتلا به سرطان در مرکز درمانی و قرار گیری وی در پروسه درمان به طور قطع در موفقیت درمان و شکست بیماری سرطان مؤثر خواهد بود.

ارسال نظرات