خبرهای داغ:
از سوی مدیرکل صداوسیمای فارس

برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای مرکز فارس تشریح شد

مدیرکل صداوسیمای فارس ویژه‌برنامه‌های نوروزی سیمای فارس را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۱۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
سید تقی سهرابی ویژه‌برنامه‌های نوروزی سیمای فارس را تشریح کرد و اظهار داشت: برنامه زنده سروناز از 28 اسفندماه 95 تا 13 فروردین‌ماه 96 در 16 قسمت 90 دقیقه‌ای ساعت 21:30 هر شب از باغ عفیف‌آباد با حضور مردم با بخش‌های گزارش مردمی درباره آداب‌ورسوم مردم شیراز، دعوت از مهمانان فرهنگی و فرهیخته، نمایش طنز عروسکی سنتی، معرفی اماکن گردشگری فارس از سیمای فارس پخش می‌شود.

وی معرفی آداب‌ورسوم فارس در شبکه‌های سراسری را رویکرد این مرکز دانست و گفت: کاشانه مهر با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی برای مخاطب عام و خانواده و زن و بخش‌های آموزش سفره هفت‌سین، آموزش غذاهای سنتی شیرازی، بحث پزشکی با موضوع حساسیت‌های فصلی در 15 قسمت 70 دقیقه‌ای ساعت 10 صبح از شبکه سراسری شما و فارس پخش می‌شود.

سهرابی اطلاع‌رسانی در برنامه‌های صداوسیمای فارس را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: در برنامه نگاه روز که با نام شمیم در خدمت مخاطبان خواهد بود، ظرفیتی ایجاد کردیم تا با حضور مسؤولان تلاش‌ها و اقدامات و
برنامه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود که این برنامه هرروز در 15 قسمت 20 دقیقه‌ای ساعت 11:20 پخش
می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای فارس افزود: ویژه‌برنامه تحویل سال با نام بهارناز با حضور مهمانان و چهره‌های علمی، فرهنگی ورزشی و قهرمانان ورزشی و نخبه‌های علمی همراه با خوانندگان بومی و ملی از سه مکان، استودیو نوروزی، حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ علیه‌السلام و آرامگاه حافظ نخستین روز فروردین ساعت 10 صبح به مدت 4.5 ساعت با استفاده از سه تیم مجزا از سیمای فارس پخش می‌شود.

سهرابی ادامه داد: همچنین «مسابقه نوروزی» در 15 قسمت 20 دقیقه‌ای هرروز ساعت 13:30، برنامه کودک گمپ‌گلا با محوریت تأکید بر آداب‌ورسوم بومی، مهمانی رفتن، احترام به سالمندان، اهمیت دادن به صله ارحام، دیدوبازدیدهای نوروزی، رعایت حقوق شهروندان با پخش پویانمایی‌های تولیدی مرکز، وله‌های شاد نوروزی، آیتم خدای من، زنگ تفریح، یک کار خوب و نمایش شخصیت‌هایی که با یکدیگر فرق دارد در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای ساعت 18، از دیگر برنامه‌های نوروزی سال جدید است.

وی در ادامه به برنامه‌های «گزارش‌های روزانه نوروزی» با رویکرد اطلاع‌رسانی و انعکاس رخدادهای ایام نوروز در اماکن مختلف، اشاره کرد و گفت: گفت‌وگو با مهمانان نوروزی، معرفی سوغاتی‌های شیراز در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای و برنامه جدید مشاعره آستان ارادت با محوریت مشاعره آیینی ویژه حضرت شاه‌چراغ علیه‌السلام با این ویژگی که این مشاعره در کنار خود ضریح ضبط‌ شده در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای ساعت 12:30 از ویژه‌برنامه‌های سیمای فارس در ایام نوروز است.

سهرابی ادامه داد: همچنین گلچین برنامه‌های خوشا شیراز هرروز ساعت 15:30، گلچین هم‌ولایتی هرروز ساعت 21، جشنواره فیلم‌های سینمایی نوروزی هرروز ساعت 23:30، سریال خارجی هرروز ساعت 19:45، طنز آقای پنجیری هرروز ساعت 23 را از دیگر برنامه‌های نوروزی سیمای مرکز فارس برشمرد و افزود: شب آوا (موسیقی) هرروز ساعت 23:15 سریال کبری 11 هرروز ساعت 19:45 مستندهای تولیدی مرکز (کمی آن سوتر، گلستان فارس)، مستندهای خارجی، کلیپ‌ها و میان‌برنامه‌های معرفی شهرستان‌ها، اماکن دیدنی فارس و معرفی هنرها، صنایع‌دستی و آداب‌ورسوم این استان و میان‌برنامه‌های طنز و دوربین مخفی از دیگر برنامه‌های سیمای فارس در این ایام است.

مدیرکل صداوسیمای فارس با اشاره به این‌که صدای مرکز فارس نیز با ویژه‌برنامه‌های متنوع و شاد در ایام نوروز با مخاطبان خود همراه خواهد بود بیان کرد: تحویل بهار ویژه تحویل سال به‌صورت زنده با بخش‌های گزارشی، کارشناسی و مصاحبه، نمایش، ترانه و سرود، بسته‌های صوتی فرهنگی، بهداشت و سلامت، گردشگری و معرفی این استان ساعت 12 تا 15، ازجمله برنامه‌های صدای فارس است.

سهرابی اظهار داشت: برنامه نارنجستان به‌صورت زنده و جنگ شاد و سرگرم‌کننده با بخش‌های نمایش طنز، گزارش مردمی، تلفن و پیامک، ارتباط با شهرستان‌های این استان و ارتباط با مراکز، مسابقه، بسته‌های فرهنگی ساعت 9:30 تا 12، «ساعت گل» با اجرای جنگ تفریحی و شاد و بخش‌های ارتباط با شهرستان‌های فارس و مراکز، نیز از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

وی اضافه کرد: مسابقه، بسته‌های فرهنگی ساعت 18 تا 20:30، شب‌چراغ با هدف اطلاع‌رسانی و ارتباط با پلیس‌راه، هواشناسی، علوم پزشکی، بهداشت و درمان ساعت 22 تا 22:30 به‌صورت زنده، کوچه‌باغ ترانه با محوریت پخش ترانه‌های درخواستی مردم و بخش‌های محیط‌زیست، بهداشت و سلامت ساعت 15 تا 17، مجله سحرگاهی به‌صورت تولیدی و مجله‌ای با بخش‌های موسیقی، سرود و ترانه، گردشگری، کتاب و کتاب‌خوانی، سلامت و تغذیه، سفر، پلیس و امنیت در نوروز، داستان‌خوانی، آداب‌ورسوم و سنت‌ها، سوغات و غذاهای سنتی از 30 بامداد تا پنج صبح، از ویژه‌برنامه صدای مرکز فارس در ایام نوروز است.

سهرابی همچنین گفت: خبر مرکز فارس در ایام نوروز با
بخش‌های خبرهای نوروزی ازجمله اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره جاده‌های این استان، آثار باستانی، مناطق تفریحی و گردشگری و دیگر اطلاعات ضروری با مردم فارس و دیگر مهمانان نوروزی همراه خواهد بود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس در ادامه با اشاره به توجه جدی سازمان صداوسیما به بهره‌گیری درست و مطلوب از فضای مجازی گفت: همکاران صداوسیمای فارس در این حوزه نیز با ارائه برنامه‌های کوتاه و اطلاع‌رسانی‌های به‌هنگام و ارائه اطلاعات خوب به مخاطبان فضای مجازی در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین راه‌اندازی رادیو نمای فارس را فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از این فضای جدید رسانه‌ای برای خدمات‌رسانی به مخاطبان دانست و افزود: همکاران رادیو برای استفاده از این فضا نیز برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده‌اند.

مدیرکل صداوسیمای فارس در پایان با قدردانی از توجه و همراهی همیشگی مخاطبان با صداوسیمای فارس از آنان خواست با توجه به فضاهای ایجادشده برای حضور بیش‌ازپیش در برنامه‌های مختلف در ایام نوروز توجه بیشتری به قاب تلویزیون و همچنین رادیو فارس داشته باشند.

وی مخاطب را سرمایه رسانه دانست و بیان کرد: رضایت مخاطب برای ما اصل مهمی است و امیدوارم تلاش‌های چندماهه همکاران ما در برنامه‌ریزی برای برنامه‌های نوروزی به ثمر بنشیند و مردم راضی باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها