مدیر مدرسه علمیه امام صادق زاهدان:

علما در نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر پیشتاز باشند

حجت الاسلام مؤذنی گفت: علما باید در اقدام و انجام امر به معروف پیشگام باشند زیرا قشر تأثیرگذار جامعه هستند و بی‌شک عملکرد جامعه تأثیر بسیاری از عملکرد این قشر می‌پذیرد
کد خبر: ۸۸۳۹۷۸۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان، حجت الاسلام حمید مؤذنی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق زاهدان امروز در جلسه سیاست گذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد گفت: با توجه به این که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروزی مورد غفلت واقع شده است رسالت علما است که در این راستا آموزه های دینی را تبیین کنند.
وی آگاهی آمر و ناهی از وظیفه خود را لازم دانست و بیان کرد: آنچه قبل از هر عملی مهم به نظر می‌رسد این است که آمر به معروف و ناهی از منکر با آگاهی و بینش نسبت به این فریضه اقدام کند؛ بدیهی است سنگین ترین و جدی ترین تکلیف در عرصه تشریح مبانی را علمای دین بر دوش دارند.
حجت الاسلام مؤذنی ادامه داد: طبق قرآن کریم که می‌فرماید نسبت به آنچه آگاهی نداری اقدام نکن، هر اقدامی قبل از کسب آگاهی و علم در آن باره محکوم به شکست است.
وی با تأکید بر نقش علما در نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: علما باید در اقدام و انجام این مهم پیشگام باشند زیرا قشر تأثیرگذار جامعه هستند و بی‌شک عملکرد جامعه تأثیر بسیاری از عملکرد این قشر می‌پذیرد.
مدیر مدرسه علمیه امام صادق زاهدان افزود: اگر علما نسبت به این رسالت الهی پیشتاز باشند آن وقت است که حجت بر همگان تمام خواهد شد و انتظار می‌رود که دیگر آحاد جامعه نیز نسبت به این دو فریضتین اقدام کنند
ارسال نظرات