مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی درگفتگو با خبرگزاری بسیج :

نماز، عامل کاهش گناه و تقرب به درگاه الهی است

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی نماز را نیاز حقیقی و ضروری انسان خواند و گفت: در سایه اقامه نماز فضایل اخلاقی در انسان پرورش می بابد و انسان از گناه و آسیبهای اجتماعی مصون می ماند
کد خبر: ۸۸۴۳۳۸۱
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
حجت الاسلام علی لرستانی در گفت گو با خبرنگار خبرگزری بسیج از لرستان اظهارداشت: نماز از بهترین اعمال دینی است و در دین اسلام به آن توجه زیادی شده است.

وی با بیان اینکه نماز نیاز حقیقی و ضروری انسان و کامل ترین عبادت خدای متعال است، افزود: نماز سبب پرورش فضایل اخلاقی، تکامل روحی و معنوی انسان می شود.

و پایبندی به دستورات دین از جمله نماز را از عوامل مهم کاهش جرایم و آسیبهای اجتماعی عنوان کرد و گفت: با توجه به تعالیم قرآن کریم، مهم ترین دلیل بعثت انبیا الهی مبارزه با مفاسد اجتماعی بیان شده است.

وی مهم ترین رسالت دین را رهایی انسانها از تباهی، فساد و گمراهی عنوان کرد و اظهار داشت: تبیین و ترویج فرهنگ نماز در جامعه به ویژه بین نسل جوان و نوجوان جامعه می تواند مانع بروز انحرافات گوناگون در بین اقشار آسیب پذیر جامعه باشد.

حجت الاسلام لرستانی تصریح کرد: اگر افراد جامعه به ویژه نسل جوان اهل نماز باشند و رنگ خدایی به زندگی خود بخشند، مرتکب جرم و گناه نمی شوند و آسیبهای اجتماعی کاهش می یابد.

وی در ادامه با اشاره به «يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» خداوند متعال می فرماید: ای مردم، بپرستید خدایی را که آفریننده شما و پیشینیان شما است باشد که پارسا و منزّه شوید، افزود: با توجه به این آیه راه پیشگیری از جرم عبادت پروردگار است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که نماز خوب فحشا و منکر را از یک ملت بیرون می کند، اظهار داشت: عبادت پروردگار بهترین راه تقویت ایمان قلبی، ترک گناه و به يقين رسیدن انسانها می شود.

وی با اشاره به آیه «وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون، و خدا را بسيار ياد كنيد باشد كه شما رستگار گرديد» خاطرنشان کرد: یاد خدا موجب آرامش قلبی می شود و بهترین وسیله برای کنترل غرائز سرکش و جلوگیری از روح طغیان است.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه در قرآن آمده است: «وَ أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَر، و نماز را برپا دار كه نماز انسان را از زشتي‌‌ها و گناه بازمی دارد»، افزود: یاد خدا سبب می شود که انسانها به دام ارتکاب گناه و جرایم گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه ميزان بازدارندگي نماز از فحشا و منكر بستگي به درجات نماز، ميزان حضور و توجه در آن دارد، اظهار داشت: اگر نماز به صورت كامل اقامه شود، فرد نمازگزار باید در انجام اعمال صالح بكوشد و همزمان جويبار وجودش را از ناپاكي، آلودگي و رذايل نفساني پاک کند و به اندازه ظرفيت وجودي خویش مؤمن و معتقد گردد تا نمازش معراج مؤمن و نزديك كننده انسان با تقوا به خدا شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی پایبند بودن به دستورات دین مبین اسلام، اقامه نماز و ارتباط محکم داشتن با پروردگار متعال راه رهایی از وسوسه های شیطانی، گناه و جرم بوده و مسیر سعادت دنیا و آخرت را سپری خواهیم کرد.


انتهای پیام /
 
گفت وگو کننده : سید سعید سهرابی
ارسال نظرات