استاندار زنجان:

لزوم طراحی ساختمان فرمانداری سلطانیه متناسب با بافت معماری این شهر

ساختمان فرمانداری سلطانیه باید متناسب با بافت معماری این شهر طراحی شود که نمادی برای این منطقه محسوب شود.
کد خبر: ۸۸۴۴۵۶۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در بازدید از پروژه احداث ساختمان جدید فرمانداری سلطانیه بر اهمیت و نقش تاریخی شهر سلطانیه در ایران تاکید کرد و گفت: سلطانیه٬ شهر جهانی و شناسنامه ملی ایرانیان به شمار می آید.

اسدالله درویش امیری در جریان سفر به شهرستان سلطانیه و بازدید از روند احداث ساختمان جدید فرمانداری این شهرستان،طراحی انجام شده برای این ساختمان را دارای شرایط متناسب با بافت معماری این شهر توصیف کرد.

وی با بیان اینکه گنبد و شهرستان سلطانیه از افتخارات کشور محسوب می شوند٬ افزود: ساختمان فرمانداری سلطانیه باید متناسب با بافت معماری این شهر طراحی شود که نمادی برای این منطقه محسوب شود.

استاندار زنجان همراهی مردم و مسئولان این شهر برای حفظ هویت معماری منطقه را خواستار شد و تاکید کرد: در ساخت و ساز و توسعه این شهر باید دقت زیادی صورت گیرد. در نمای ساختمان های شهر نمود معماری شهر رعایت شود و طراحی ساختمان های شاخص این شهر با توجه به شرایط فرهنگی و تمدنی آن انجام شود.

وی گنبد سلطانیه را یک بنای تاریخی فاخر با شهرت جهانی توصیف کرد و یادآور شد: پایه گذاری نماها و طراحی های متناسب با هویت فرهنگی شهر در سلطانیه با دقت انجام و ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات