مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره:

زمان مبارزه با آفت سن مادر قبل از مرحله تخم‌ریزی و زمانی است

زمان مبارزه با آفت سن مادر قبل از مرحله تخم‌ریزی و زمانی است که بیشترین جمعیت سن های موجود در اماکن زمستان‌گذران محل خود را ترک و تخلیه کرده باشند.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۴۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: آفت سن از جمله آفات خطرناک محصول گندم به شمار می رود که همه ساله به منظور کنترل این آفت و جلوگیری از طغیان آن در مزارع اقدامات کنترلی و اطلاع رسانی لازم به بهره برداران شهرستان انجام می گیرد.

علی رضا اسداللهی با تأکید بر لزوم هوشیاری کشاورزان و پایش مستمر مزارع تصریح کرد: خسارت سن گندم در سه مرحله سن مادر، مرحله پوره و سن هاي بالغ نسل بهاره دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه بيش ترين ريزش سن های مادر در موقع پنجه زني گندم اتفاق می افتد، عنوان کرد: تغذيه سن مادر از جوانه هاي مركزي سبب زردي و پژمردگی گندم مي شود.

اسداللهی با بیان اینکه مرحله دوم خسارت به وسيله پوره هاي سنين مختلف انجام مي شود، خاطرنشان کرد: مراحل بعدي پورگي براي تكميل رشد خود از ساقه، برگ و محصوصاً از شيره سبز خوشه هاي گندم تغذيه مي کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره بیان داشت: مرحله سوم خسارت مربوط به حشرات بالغ نسل جديد است كه براي ادامه رشد و توانايي پرواز به ارتفاعات كوهستاني و استراحت احتياج به تغذيه كافي از دانه هاي خوشه گندم دارند.

وی خاطر نشان کرد : زمان مبارزه با سن مادر قبل از مرحله تخم‌ریزی و زمانی است که بیشترین جمعیت سن های موجود در اماکن زمستان‌گذران محل خود را ترک و تخلیه کرده باشند.

ارسال نظرات