« اُپِرِت قزاقی » بچه های مسجد کردستان در مساجد تهران به نمایش در می آید

نمایش « اپرت قزاقی » تولید واحدنمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به بخش پایانی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد راه یافت.
کد خبر: ۸۸۴۸۴۳۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد پس از 15 سال وقفه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی وبه مدت یک هفته از اول اردیبهشت لغایت 6 اردیبهشت ماه 96 در مساجد شهر تهران برگزار می‌شود.


وی افزود: در این جشنواره تعداد 80 نمایش برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده بود که از این میان بر اساس نظر هیئت داوران متشکل از آقایان محمد حمزه‌زاده، محمود فرهنگ و محمود صابری، 16 اثر نمایشی از تولیدات دفاتر بچه‌های مسجد مراکز استانی حوزه هنری به بخش پایانی این جشنواره راه یافتند که در این میان اثر « اپرت قزاقی» به تهیه کنندگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان کاری از دفتر بچه‌های مسجد به کارگردانی«یونس صحرارو» نیز دیده می‌شود.


وی با اشاره به فعالیت دفتر بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در شهرستان قروه در شهریور ماه 95 گفت : کردستان به عنوان استانی با بیش از 2 هزار مسجد امکان مناسبی است تا بتوان با کارهای هنری در راستای توسعه هنر انقلاب گام برداشت.


رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: مساجد در کشور همواره یک پایگاه بزرگ و مهم فرهنگی بوده و نقطه آغازین بسیاری از حرکت‌های انقلابی قبل و بعد از انقلاب مساجد بوده است که باید از این ظرفیت و پتانسیل مهم مردمی در راستای مردمی کردن هنر علی‌الخصوص هنر تئاتر بهره‌برداری نماییم.


ارسال نظرات