گفتگوی خواندنی بسیج با بانوی معلم زابلی؛

ترک تحصیل دانش آموزان، حاصل فقر مالی رنج بزرگی در سینه معلم زابلی/ لزوم ارتباط قوی تر خانه و مدرسه برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

معلمی شغل انبیاست و در این راستا این شغل از جایگاه بسیار والایی در بین تمامی اقشار جامعه برخوردار است.
کد خبر: ۸۸۵۴۳۱۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ؛ وقتی از کودکان در خصوص شغل آینده آنان سوال می شود عده بسیاری به دلیل جایگاه رفیع معلم، شغل آینده خود را معلمی عنوان می کنند چرا که معلمان را اسطوره های بزرگی برای خود تصور می کنند.
طی سال های اخیر با حاکم شدن خشکسالی و انسداد مرز متاسفانه فقر مالی به شدت گریبان مردم سیستان را گرفته و این امر به طور مستقیم بر وضعیت تحصیل دانش آموزان منطقه تاثیر گذاشته به طوری که بسیاری از محصلان سیستانی ترک تحصیل کرده اند.
بر اثر وقوع ریزگردها و در پی آن افزایش بیماری ها در بین والدین تهیه معاش خانواده و هزینه های زندگی در پاره ای از خانواده ها بر دوش فرزندان افتاده و این موضوع ترک تحصیل دانش آموزان را در برداشته تا از این طریق هزینه های جاری خانواده تامین شود.
انگیزه های تحصیل در بسیاری از فرزندان سیستانی به دلیل نبود اشتغال و کاهش فرصت های شغلی از بین رفته و افت شدید تحصیلی را در بین عده ای از آنان رقم زده است.
بسیاری از فرزندان سیستانی به دلیل نداشتن هزینه های تحصیل دیگر قادر به درس خواندن نیستند و این موضوع سبب ترک تحصیل در آنان شده در حالی که این دانش آموزان سرشار از استعدادهای نهفته هستند که با بها دادن به آن ها می توان دانشمندان بزرگی را تربیت کرد.
در آستانه روز معلم خبرنگار اوشیدا به سراغ یکی از معلمان سیستانی رفته و به گفتگو با او پرداخته است که در ادامه می خوانید.
درست نوشتن اسم دانش آموز، توسط دانش آموزی که عقب ماندگی ذهنی داشت بهترین خاطره ام به شمار می رود
معصومه رضایی معلم‌ مقاطع راهنمایی و دبیرستان به خبرنگار بسیج گفت: دارای مدرک کارشناسی هستم و علاوه بر تدریس به مشاوره در مقطع راهنمایی ودبیرستان نیز اشتغال دارم.
وی افزود: به دلیل علاقه ای که به شغل معلمی داشتم این شغل را انتخاب کردم و هر روز بیشتر از روز قبل شغلم را دوست دارم.
رضایی ادامه داد: بهترین خاطره ام در دوران تدریس، درست نوشتن اسم دانش آموز، توسط خود دانش آموز پایه سوم راهنمایی که عقب ماندگی ذهنی داشت می باشد و این موضوع تا پایان عمر در ذهنم باقی خواهد ماند.
وی با بیان اینکه شغل علمی سرشار از عشق است، ادامه داد: به خاطر دانش آموزانی که به دلیل فقر مالی ترک تحصیل می کنند بسیار ناراحت هستم در حالی که با حمایت مالی میتوان آینده ای روشن برای آنان ایجاد کرد.
رضایی همچنین گفت: اگر به کذشته بازگردم بی شک دوباره شغل معلمی را انتخاب می کنم چرا که با تمام وجود به کارم عشق می ورزم به طوری که تنها فرزندم را هم صد در صد تشویق به برگزیدن این شغل خواهم کرد.
امکانات آموزشی در زابل بسیار ضعیف است
معلم سیستانی تصریح کرد: جهت بهبود شرایط آموزشی در منطقه باید نمره واقعی به دانش آموزان داده شود و ارتباط قوی تر خانه و مدرسه برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ایجاد شود.
رضایی تاکید کرد: باتوجه به ازدیاد تعطیلات وحجم بالای دروس نیاز به کلاس های فوق برنامه به شدت مورد نیاز است تا از این طریق پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه ۱۳ سال سابقه کار در شغل معلمی دارم، ابراز کرد: بسیاری از دانش آموزانم در حال حاضر دانشجو هستند و حتی تعدادی از آن ها در مشاغلی از قبیل کارمند بیمارستان و معلم مشغول به خدمت هستند.
رضایی در پایان گفت: متاسفانه امکانات آموزشی در سیستان و بلوچستان بسیار ضعیف ونا چیز است بنابراین انتظار می رود مسولان به این منطقه نیز توجه داشته باشند چرا که دانش آموزان آینده سازان هر جامعه به شمار می روند که در صورت عدم تامین امکانات مناسب جهت تحصیل به طور حتم آینده روشنی برای این منطقه رقم نخواهد خورد.
ارسال نظرات