رایزن بازرگانی سفارت فنلاند در ایران:

استفاده از راه آهن در کاهش هزینه حمل و نقل و کاهش قیمت تاثیرات شگرفی خواهد داشت

راه آهن ایران روسیه نقطه عطف گسترش روابط تجاری ایران و اروپا است و استفاده از راه آهن در کاهش هزینه حمل و نقل و کاهش قیمت تاثیرات شگرفی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۶۱۵۴۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نائب رئيس اتاق زنجان در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت فنلاند زنجان از حضور رایزن اقتصادی سفارت فنلاند در زنجان ابراز خرسندی نمود و گفت: این حضورمی تواند باب جدیدی در گسترش فعالیتهای تجاری استان زنجان باشد.

کلانتری با اشاره به تحریمهای علیه ایران افزود: متاسفانه شرایط آن روز کشور ایجاب می نمود کلیه نیازهای کشوردر خصوص تامین ماشین آلات صنعتی از طریق کشور چین که از حیث مرغوبیت اجناس قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نبود وارد شود لذا در شرایط فعلی واجرای برجام ما بدنبال تکنولوژیهای به روز جهانی هستیم.

وی درادامه به حضور قدرتمند شرکتهای آلمانی جهت برگزاری نمایشگاه صنعت نساجی در خرداد ماه اشاره نمود و اظهارداشت: این نمایشگاه با استقبال خوبی مواجهه گشته لذا شرکتهای فنلاندی نیزمی تواند با اتاق زنجان همکاریهای اینچنینی ایجاد نمایند.

در ادامه ضرابی عضو هیات نمایندگان اتاق زنجان نیز دراین نشست با اشاره به پیشرفتهای این شرکت درخصوص استفاده از تکنولوژی نانو، گفت: با استفاده از سیستم نانو به موفقیتهای خوبی در خصوص تولید کمربند بارداری ضد اشعه X، تولید لباسهای ضد لک شدیم که امیدواریم بتوانیم با شرکتهای فنلاندی در این خصوص همکاری نزدیکی داشته باشیم.

عطائیان عضو دیگر هیات نمایندگان نیز با اشاره به لیست کالاهای صادراتی کشور فنلاند به ایران خواستار حضور شرکتهای مرتبط با این کالاها در همایش ایرانیان مقیم فنلاند شد.

در ادامه لاکسونن رایزن اقتصادی سفارت فنلاند ضمن ابراز خرسندی از دعوت اتاق زنجان از آمادگی فنلاندیها برای حضور در بخش ITو برق خبر داد و گفت: ما می توانیم با آموزشهای تخصصی و پایه ای در کنار شما باشیم.

لاکسونن باشاره به پرورش پسته، انار و برخی دیگر از اقلام کشاورزی در ایران خواستار صادرات این اقلام به کشور فنلاند شد و افزود: اگر محصولات ایران توانایی ورود به بازارکشور فنلاند را داشته باشند بی شک ایرانمی تواند به کل اروپا صادرات داشته باشید .

وی استفاده از خط ریلی روسیه به ایران را یکی از مزیتهای ایران دانست و اظهار داشت: بی تردید استفاده از راه آهن در کاهش هزینه حمل و نقل و کاهش قیمت تاثیرات شگرفی خواهد داشت.

گفتنی است، سالم سازی آب، مدیریت پسماندها و حوزه معدن و هتلداری از جمله بخشهایی بود که رایزن اقتصادی فنلاند از آمادگی شرکتهای فنلاندی برای گسترش همکاری های فی مابین خبر داد.

لازم به ذکر است، رایزن بازرگانی سفارت فنلاند در ایران به منظور بسط و گسترش روابط تجاری زنجان ، فنلاند با اعضاء هیات نمایندگان اتاق زنجان دیدار و گفتگو نمود.

ارسال نظرات