مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان:

اجرای طرح ربیع‌القرآن با تبیین قرآن‌شناسی در ماه مبارک رمضان

طرح ربیع‌القرآن با تبیین قرآن‌شناسی و دعوت از مردم برای حضور در برنامه‌های مساجد در این ماه مبارک اجرایی شود.
کد خبر: ۸۸۶۳۳۳۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: همزمان با ٢٩ شعبان، طرح ربیع‌القرآن با هدف انس هر چه بیشتر مردم با قرآن کریم در تمامی مساجدی که که دارای کانون فرهنگی و هنری است برگزار می‌شود.

مرتضی مقدمی افزود: این طرح همزمان با نماز مغرب و عشاء و در آستانه ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی و برای اجرای برنامه‌های قرآنی در استان آغاز شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این طرح تلاش دارد تا برنامه‌های قرآنی مساجد در ماه مبارک رمضان با تبیین قرآن‌شناسی و دعوت از مردم برای حضور در برنامه‌های مساجد در این ماه مبارک اجرایی شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان احیاء سنت توجه ویژه به قرآن‌شناسی در ماه مبارک رمضان را یکی از اهداف این طرح عنوان کرده و ادامه داد: ترغیب متولیان مسجدی به فراهم کردن زمینه اجرای برنامه‌های قرآنی در طول ماه مبارک رمضان، ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد، مردم، متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی، قرآنی و اجرایی استان، ضرورت توجه به انس هر چه بیشتر مردم با قرآن کریم و ارتقاء معارف مقدمی هیئت امنا، ائمه جماعت و فعالان مساجد را از همکاران این طرح اعلام کرده و اظهار داشت: این افراد باید در اجرای طرح همکاری و برنامه‌های قرآنی خود را در قالب طرح ربیع القرآن به مردم اعلام کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سخنرانی و بیان اهمیت قرآن و جایگاه مساجد و اعلام برنامه‌های قرآنی به مدعوین، اجرای تلاوت قرآن با حضور قاری و حافظ قرآن، جزءخوانی قرآن قبل یا بعد از نماز مغرب و عشا، تواشیح، تکریم نخبگان علمی، چهره‌های موفق قرآنی، هنرمندان و شاعران قرآنی محله، دعوت از روزه اولی‌ها و تشویق و تکریم آنها، برگزاری مسابقات قرآنی و سفره کریمانه از اهم برنامه‌های طرح ربیع‌القرآن است

ارسال نظرات