نماینده مردم مهاباد در مجلس در گفتگو با »بسیج»:

یکی از اهداف مناطق آزاد فراهم سازی اشتغال پایدار بوده است

جلال محمودزاده گفت: یکی از اهداف مناطق آزاد فراهمی اشتغال پایدار بوده است که تاکنون هم به چنین هدفی نرسیده است.
کد خبر: ۸۸۶۵۱۸۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸

جلال محمودزاده  نماینده مردم مهاباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: آسیب‌های فعلی مناطق آزاد فراوان است اینکه هیچ یک از مناطق به اهداف توسعه صادرات غیرنفتی دست نیافته بلکه عمدتا  واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری به داخل کشورمان محدود شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال مناطق آزاد نتوانسته به اهداف خود دست یابند افزود: یکی از موارد مهم در مناطق آزاد این است که بتواند در چارچوب اقتصاد مقاومتی به تولید داخلی و توسعه اشتغال بپردازد.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه یکی از اهداف مناطق آزاد فراهمی اشتغال پایدار بوده است که تاکنون هم به چنین هدفی نرسیده است  مناطق آزاد از طرفی هم بتواند موجب توسعه صادرات غیر نفتی شود و در مناطق آزاد هم محصولات مازاد از طریق مناطق آزاد تجاری صادر شود.

نماینده مردم مهاباد خاطرنشان کرد:  مناطق آزاد باید بتواند بازارهای هدف را در جهت فروش محصولات به خارج از کشور هدایت کند تا از این طریق تخصیص ارز به کشور فراهم شود و بستری مناسب برایاشتغالزایی در کشورمان را فراهم کند.  مناطق آزاد به جای صادرات به محلی برای واردات محصولات علی الخصوص محصولات غیر ضروری تبدیل شده است،واردات بر اساس نیاز واقعی کشورمان نیست و این باعث لطمه تولید در داخل است.

محمودزاده گفت: مناطق آزاد باید طوری طراحی و مدیرت شود که صادرات تولیدات داخلی از مزایایی همچون مشوق های مالی و پولی بهره مند شود و بتواند تبادلی تجاری برای محصولات داخلی باشد. تا از این طریق  سایر نقاط جهان را  نسبت به تولیدات بومی آگاه کند.

وی در خاتمه گفت: لذا ضروری است تا علاوه بر در اختیار گذاشتن تسهیلات لازم، ابنیه و خدمات مورد نیاز جهت تولید با هدف صادرات و فروش در بازار داخلی را فراهم کنند. لذا تولیدات باید جهت گیری صادراتی داشته باشد.

ارسال نظرات