خبرهای داغ:

سرکشی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه سلماس از پایگاه عملیاتی تکاوران

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس بهمراه مسئولین معاونت های عقیدتی و فرهنگی تبلیغات از پایگاه عملیاتی تکاوران بازدید بعمل آوردند.
کد خبر: ۸۸۶۵۲۸۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید نظری به همراه هیئت همراه در پایگاه عملیاتی تکاوران حضور پیدا کرده و ضمن عرض خداقوت بااشاره به اینکه ماه رمضان فرصتی برای خودسازی انسان است، گفت: مهمترین شرط برای بهره‌مندی از فیوضات این ماه آمادگی قلبی است.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصتی برای خودسازی انسانها ست، افزود: در این ماه اگر چه انسان‌ها روزه‌‌اند اما روزه لسانی، قلبی و رفتاری نیز مهمتر می‌باشد.

حجت‌الاسلام سید نظری این ماه را فرصتی برای زدودن گناهان که انسان‌ها در طول سال مرتکب آن شده‌اند دانست و افزود: این ماه فرصتی برای جبران و بخشش گناهان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس با بیان اینکه انسان‌ها سعی کنند در کنار روزه‌گرفتن به تلاوت قرآن‌کریم نیز بپردازند، افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر جوانان با معنویات و قرآن‌کریم است و باید جوانان را هرچه بیشتر به این مهم تشویق کنیم.

وی ادامه داد: در دعاى روزهاى ماه رمضان مى‌گوییم: «الّلهم اغن کلّ فقیر. الّلهم اشبع کلّ جائع. الّلهم اکس کلّ عریان»‏(مفاتیح‌‏الجنان: دعاى یومیه ماه مبارک رمضان). این دعا فقط براى خواندن نیست؛ براى این است که همه خود را براى مبارزه با فقر و مجاهدت در راه ستردن غبار محرومیت از چهره محرومان و مستضعفان موظّف بدانند. این مبارزه، یک وظیفه همگانى است در آیات قرآن مى‏‌خوانیم: «أرایت الّذى یکذّب بالدّین. فذلک الّذى یدعّ الیتیم. و لایحضّ على طعام المسکین». یکى از نشانه‏ هاى تکذیبِ دین این است که‏ انسان در مقابل فقر فقیران و محرومان بى‌‏تفاوت باشد و احساس مسئولیت نکند.

وی همچنین تصریح کرد: در ماه رمضان، به برکت روزه، طعم گرسنگى و تشنگى و نرسیدن به آنچه اشتهاى نفس انسان است را درک کردیم و چشیدیم. این باید ما را به احساس مسئولیتى که اسلام در قبال مسئله مهمّ فقر و فقیر از یکایک مسلمانان خواسته است و بر دوش آنان وظیفه نهاده است، نزدیک کند.

ارسال نظرات