عضو شورای علمی پژوهشی مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت:

"همایش ملی افسردگی و سلامت" برگزار خواهد شد

عضو شورای علمی پژوهشی مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه ابتلا به افسردگی در زنان نسبت به مردان رو به افزایش است از برگزاری "همایش ملی افسردگی و سلامت" در ماه‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۷۹۵۰
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، فاطمه ایزدپناه، متخصص داروسازی بالینی اظهار کرد: با توجه به شعار سازمان بهداشت جهانی 2017 و مبارزه با افسردگی "همایش ملی افسردگی و سلامت" به همت معاونت پژوهشی مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

عضو شورای علمی پژوهشی مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به محورهای این همایش گفت: محورهای همایش افسردگی و سلامت حول موضوعات مختلفی همچون پیشگیری ازافسردگی، درمان غیر دارویی، اختلال افسردگی در ایران و جهان و تأثیر سبک زندگی در کاهش افسردگی خواهد بود.

ایزدپناه گفت: با توجه به آمار سازمان بهداشت جهانی شیوع افسردگی در زنان نسبت به مردان رو به افزایش است.

وی اصلاح سبک زندگی را در کاهش افسردگی مهم دانست و اذعان کرد: اصلاح سبک زندگی بر اساس تغییر سبک تغذیه، تحرک و پرداختن به معنویات می‌تواند در پیشگیری و درمان سطوح مختلف بیماری افسردگی تأثیر بسزایی داشته باشد.

عضو هیئت علمی سازمان غذا و دارو گفت: همایش یک روزه "افسردگی و سلامت" به صورت کشوری و در تاریخ 22 شهریور ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند خلاصه مقالات خود را تا تاریخ 22 مرداد به آدرس Depression-2017@basij.behdasht.gov.ir
 ارسال کنند.

همچنین اطلاعات تکمیلی همایش ملی "افسردگی و سلامت" در ماه‌های آینده در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظرات